Μικρές επιχειρήσεις της Αργολίδας που εκτοπίζουν εμπορικούς γίγαντες, με όπλο την ποιότητα, και κατακτούν την αγορά.

0

Έρευνα: Κώστας Πρώιμος

1.- ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΛΛΙΟΣ

Ο Αναστάσιος Μάλλιος, του οποίου η επιχείρηση δραστηριοποιείται στο Ναύπλιο από το 1972, είναι διάσημος ανά την Ελλάδα, για τον παραδοσιακό και ατόφιο τραχανά που παρασκευάζει καθώς  και για τις ξεχωριστής γεύσης χυλοπίτες και τα άλλα είδη ζυμαρικών που δημιουργεί και διαθέτει στην αγορά.

Αν κάποιος σταθεί διακριτικά έξω από το εργαστήριό του θα δει, εκτός από τους ντόπιους, πλήθος από τουρίστες να αγοράζουν τα προϊόντα του, σταλμένοι από φίλους που τα δοκίμασαν παλαιότερα. Αν πάλι θελήσει να μπει στο εργαστήριο, θα αισθανθεί πως μπαίνει σε χειρουργείο, καθώς όλοι κυκλοφορούν με σκουφάκια, γάντια και λευκές φόρμες, ενώ τα πάντα αστράφτουν από καθαριότητα.

Του ζητήσαμε να μας πει, την φιλοσοφία που τον διακατέχει σχετικά με την δουλειά του. Διαβάστε τι μας είπε, και προσέξτε ότι δεν χρησιμοποίησε ποτέ την λέξη «εγώ».

Έρχονται στο Ναύπλιο
για να αγοράσουν Τραχανά και Χυλοπίτες Μάλλιου.

Αντιθέτως, φρόντισε να αναφερθεί με καλά λόγια για όλα τα εργαστήρια που λειτουργούν παραδοσιακά: «Ζουν ακόμη κάποιες παραδοσιακές μαγείρισσες, γιαγιάδες πια, που παραδέχονται πως ο τραχανάς που εμείς παράγουμε δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον δικό τους» μας είπε και εξήγησε το γιατί. «Ακολουθούμε, από τότε που υπάρχουμε ως βιοτεχνία, με θρησκευτική ευλάβεια, και τηρούμε τους πατροπαράδοτους τρόπους παρασκευής σε όλα μας τα προϊόντα, που ανήκουν στην κατηγορία των ζυμαρικών. Χρησιμοποιούμε πάντοτε  φρέσκο πρόβειο γάλα, και χωριάτικα αυγά… Τα αντίστοιχα βιομηχανοποιημένα είδη τουλάχιστον στις δύο πρώτες ύλες, δηλαδή το αυγό και το γάλα, υστερούν σαφέστατα σε σχέση με τα παραδοσιακά ελληνικά εργαστήρια. Διότι και το αυγό και το γάλα, θα είναι αποξηραμένα και εισαγόμενα. Ο καταναλωτής  επομένως, έχει κάθε λόγο  να προτιμήσει τα ζυμαρικά και τον τραχανά, που φτιάχνουν οι μικρές βιοτεχνίες  της περιοχής. Πιστεύω ακράδαντα, πως τα περισσότερα εργαστήρια, δουλεύουν με ατόφιες πρώτες ύλες. Με χαρά έμαθα κάποια στιγμή  πως αρκετοί παιδίατροι πλέον, συνιστούν στις μητέρες να αγοράζουν παραδοσιακό τραχανά και χυλοπίτες για τα μικρά παιδιά. Μας το λένε οι ίδιες οι πελάτισσές μας».

Τον ρωτήσαμε γιατί τα προϊόντα του δεν είναι στα ράφια των Super Markets και αν υπάρχει κάποια συνταγή επιτυχίας. Μας απάντησε χωρίς καμία σκέψη. «Εμείς ως επιχείρηση παρά τις όποιες προτάσεις δεχτήκαμε κατά καιρούς, δεν θελήσαμε να μπούμε στα ράφια των υπεραγορών. Επενδύσαμε στην προσωπική επαφή με τους πελάτες μας, γιατί απλά τολμάμε να τους δείξουμε, τους τρόπους και τα υλικά παρασκευής των προϊόντων μας. Δεν έχουμε να κρύψουμε, τίποτα απολύτως!  Η συνταγή της επιτυχίας μας είναι το μεράκι! Το ράφι του σούπερ μάρκετ, τι να πει; Είναι απρόσωπο. Παρά τον ανταγωνισμό και την κρίση ο κόσμος εξακολουθεί να προτιμάει τα γνήσια και παραδοσιακά προϊόντα. Μας προτρέπει μάλιστα να μην αλλάξουμε ποτέ την ποιότητα μας στις πρώτες ύλες. Λίγο τα διατροφικά σκάνδαλα που κατά καιρούς αποκαλύπτονται, αλλά και τα αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης, προϊόντα που έχουν κατακλύσει τις αγορές, ενισχύουν την «πίστη» του καταναλωτή  σε όλους εμάς, που διατηρούμε την παράδοση, στους τρόπους παρασκευής των ζυμαρικών …Οι μεγάλες εταιρείες, συνηθίζουν να «βαφτίζουν» μια μεγάλη γκάμα προϊόντων ως παραδοσιακά, ενώ δεν είναι. Πάρτε σαν παράδειγμα τα  βιομηχανοποιημένα γιαούρτια, που στην ουσία δεν είναι τίποτα άλλο  παρά ένα  «γαλακτοειδές σκεύασμα». Εμείς όλες μας τις πρώτες ύλες, τις προμηθευόμαστε από ντόπιους παραγωγούς.  Προσπαθούμε να στηρίξουμε, με αυτό τον τρόπο, την τοπική οικονομία, αλλά και να αναδείξουμε μέσα από το τελικό προϊόν που φτιάχνουμε, την αξία των αγαθών που παράγει η Αργολική και ευρύτερα η Πελοποννησιακή γη! Μέσα στο παντοπωλείο μας, έχουμε μια αρχή: να βάζουμε προϊόντα της Περιφέρειάς μας. Από τυροκομικά και ζυμαρικά,  μέχρι γλυκά του κουταλιού και ούζο!»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here