Ο Μοριάς …εναντίον των πολυεθνικών!

Μικρές επιχειρήσεις της Αργολίδας εκτοπίζουν εμπορικούς γίγαντες και με όπλο την ποιότητα κατακτούν την αγορά

Έρευνα: Κώστας Πρώιμος

Επισκεφτήκαμε τον Γιάννη Αντωνάκο στη φάρμα του, μεταξύ Νέας Κίου και Άργους. Είναι ένας δραστήριος και προοδευτικός αγελαδοτρόφος που, αφού πρώτα έκανε κοινωνούς του ονείρου, άλλους 7 παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος, έβαλε σαν σκοπό «να διώξει τις πολυεθνικές του γάλακτος από την Πελοπόννησο».

Στο φρέσκο (ημέρας) γάλα που παράγουν, εμφιαλώνουν και διανέμουν μόνοι τους (σε καθημερινή βάση), έδωσαν την ονομασία «Μοριάς», και κατάφεραν μέσα σε ένα χρόνο να το βάλουν σε 500 σημεία πώλησης στους τ. νομούς Αργολίδας, Κορινθίας, Αρκαδίας και Λακωνίας. Σε φούρνους, μικρά μπακάλικα, μαγαζιά πώλησης παραδοσιακών προϊόντων, γενικά στην γειτονιά μας.

Από τα όσα μας είπε, δημοσιεύουμε πολύ λίγα. Όσο δε για το προϊόν (γάλα πλήρες ή ελαφρύ, κρέμα ριζόγαλο κ.α.) …«μια δοκιμή θα σας πείσει:

«Το επώνυμο γάλα και δη εισαγωγής, είναι μόνο «φρού-φρού» και αρώματα»! ξεκινάει την συζήτηση. «Αρκεί να συμβουλευτείτε, την σχετική ιστοσελίδα της «γκρήν-πίς» , για να καταλάβετε… Τα ζώα που παράγουν τα βιομηχανοποιημένα γάλατα του εξωτερικού, ταΐζονται με μεταλλαγμένα και «επιστρεφόμενα» τρόφιμα! Αυτό έχει εξακριβωθεί μέσα από επιστημονικές έρευνες. Τώρα βέβαια αν για λόγους οικονομικούς τα ΜΜΕ εξακολουθούν  να τα υπερπροβάλλουν, μέσα από περίτεχνες διαφημίσεις να τα στηρίζουν καθοδηγώντας  με λάθος τρόπο τον κόσμο, τότε «με συγχωρείτε αλλά…»..

Είναι υπερήφανος για ότι έχουν καταφέρει και σίγουρος για την ποιότητα του γάλακτος «Μοριάς». «Εμείς ξέρουμε τι παράγουμε. Το  ντόπιο γάλα, είναι από την φύση του ανταγωνιστικό και καλύτερο από αυτό που πλασάρουν στην ελληνική αγορά, οι πολυεθνικές. Όταν ο καταναλωτής στην Αργολίδα, στηρίζει το «γάλα του Μοριά», όχι μόνο αποδυναμώνει, την επέλαση των  αμφιβόλου ποιότητας αντίστοιχων προϊόντων, αλλά και ενισχύει την τοπική οικονομία, καθώς το χρήμα «γυρίζει», μεταξύ των συντοπιτών μας και εν προκειμένω, εντός του νομού. Επίσης,  όταν ο κόσμος μας προτιμά, στηρίζει τις προσπάθειες που καταβάλουμε κάθε μέρα, ώστε το γάλα μας, να διατίθεται ολόφρεσκο και όχι απλώς φρέσκο, μέσω των μικρών  συνοικιακών  μαγαζιών… στα οποία δίνουμε «ζωή» και κέρδος, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές που προσπαθούν εδώ και πολλά χρόνια  να τα σβήσουν! Είναι θετική η διαπίστωση, πως ο κόσμος μέρα με την μέρα,  στρέφεται προς τα ντόπια ποιοτικά γάλατα, αλλά και τα παράγωγα τους. Το βλέπουμε και εμείς ως επιχείρηση, από την άνοδο που  παρατηρείται στις πωλήσεις μας και γι αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους παραγωγούς ,τους συνεργάτες μας και το καταναλωτικό κοινό της Αργολίδας! Μόνο εμείς, μπορούμε λόγω της αμεσότητας και της σωστής οργάνωσης, να βάζουμε στα ράφια των καταστημάτων, το γάλα της προηγούμενης ημέρας… Ο καταναλωτής το «εισπράττει» αυτό και μας επιβραβεύει, με την προτίμηση του…

Στον αντίποδα, σκεφτείτε μια πολυεθνική που δραστηριοποιείται στην Λάρισα. Θα κάνει τρεις ημέρες, για να συλλέξει το γάλα, από 100 κτηνοτροφικές μονάδες…

Μας λείπει όμως, η δίκαιη ενημέρωση. Το κράτος υποκύπτει στην πίεση «των εταίρων» μας, εις βάρος των ντόπιων παραγωγών.

Δυστυχώς, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί στην Ελλάδα, δεν λειτουργούν!! Είναι ανεπίτρεπτο, να πλασάρονται ανεξέλεγκτα, με παραπλανητικές διαφημίσεις, δήθεν «φρέσκο» ή «εκλεκτό» γάλα ενώ με μικρά και δυσδιάκριτα γράμματα,  αναφέρεται στην συσκευασία πως ανήκουν στην κατηγορία «μακράς διαρκείας»… Στην χώρα μας, έχουμε φτάσει στο σημείο, λόγω της «οργανωμένης παραπληροφόρησης», να αγοράζουμε στα σούπερ μάρκετ το γάλα μακράς διαρκείας, πιο ακριβά από το φρέσκο που,  από τη φύση του, δεν συγκρίνεται με τίποτα! Αν η ελληνίδα μητέρα και νοικοκυρά, είχε αντικειμενική ενημέρωση, και δεν βομβαρδιζόταν ανηλεώς, από τις τηλεοράσεις οι οποίες λανσάρουν τα εισαγόμενα γάλατα των μεγάλων «καρτέλ», που γνωρίζουμε άπαντες ότι θέλουν να ισοπεδώσουν την Χώρα μας, πιστέψτε με, δεν θα αγόραζε ξανά, το εισαγόμενο και μακράς διαρκείας γάλα, για να το δώσει στα  παιδιά της!

Οι 7 αγελαδοτρόφοι που «τόλμησαν και σήκωσαν κεφάλι στις μεγάλες πολυεθνικές», δείχνουν να πετυχαίνουν το ακατόρθωτο. Οργάνωσαν την παραγωγή και την επεξεργασία, προχώρησαν στην κατασκευή αρίστης ποιότητας τελικών προϊόντων και δημιούργησαν αυτόνομο δίκτυο διανομής και πώλησης. Κατάφεραν, μέσα σε ένα χρόνο, να κρατήσουν στην Πελοπόννησο (και να φέρουν στην Αργολίδα), περίπου 1.000.000 ευρώ.

Αυτό σίγουρα τους δίνει το δικαίωμα να μας υποδεικνύουν, δια στόματος Γιάννη Αντωνάκου: «Πρέπει μόνοι μας να κόψουμε τον «ομφάλιο λώρο», που μας δεσμεύει ως κράτος και ως καταναλωτές με τις πολυεθνικές, οι οποίες ελέγχουν τα κόμματα και τις κυβερνήσεις! Θεωρώ πως θα πρέπει να είναι το βασικό μέλημα, της δικής μου γενιάς, της γενιάς των «πενηντάρηδων». Είναι καιρός να αναλάβουμε τις τύχες μας. Δεν έχουμε το δικαίωμα να αφήνουμε «εσαεί»  αυτούς τους «αλητήριους», να συνεχίσουν αυτή την καταστροφική πορεία  για την χώρα μας, «κάνοντας πλάτες», στους “χορηγούς” τους».

Το όμορφο Ταβερνακι
Το όμορφο Ταβερνάκι
Γερανιός-2
ROZOS
porto-panorama
carrera
cava del vino
bias savvas
NTAI-DANAH
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Τελευταίες ειδήσεις

Τα πιο δημοφιλη