Βαγγέλης Κουτρουμπής: «Το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να είναι Υπερκομματικό»

0

Τον επισκεφτήκαμε στο φροντιστήριο  της κόρης του στο Ναύπλιο… Ο ίδιος έχει γαλουχηθεί ως Καθηγητής, σε όλους τους τομείς της Παιδείας… Και στον ιδιωτικό και στον δημόσιο… Διδάσκει μαθηματικά με επιτυχία επί  σαράντα ένα συναπτά έτη… Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, πως αρκετοί μαθητές του έχουν γνωρίσει την απόλυτη επιτυχία, στον διεθνή επαγγελματικό στίβο της ζωής και όχι μόνο…

Διαβάστε την ενδιαφέρουσα συνέντευξη,  που παρέθεσε στον εκδότη της «Ενημέρωση Πελοποννήσου» Κώστα Πρώιμο, ο γνωστός Ναυπλιώτης Καθηγητής  κ. Βαγγέλης Κουτρουμπής.

 ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Προσφάτως ξεκίνησε άλλη μια  σχολική χρονιά, με τα πολυσύνθετα προβλήματα στο χώρο της παιδείας να διαιωνίζονται…

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Η κατάσταση είναι και περίπλοκη και πολύπλοκη, αρκεί να σας δώσω ένα απλό και χαρακτηριστικό παράδειγμα της καθημερινότητας, σε πολλές σχολικές αίθουσες, με τους καθηγητές να προσπαθούν να… επιβιώσουν μέσα στην τάξη… Διότι απλούστατα αρχίζει το σχολικό έτος και  άπειροι όντας,  διδάσκουν την ύλη της τρίτης λυκείου… Θα έπρεπε οι καθηγητές να γνωρίζουν από τον Ιούνιο, ποια τάξη θα  αναλάβουν τον προσεχή Σεπτέμβριο, ώστε συνειδητά να διαβάσουν την διδακτέα ύλη… Σήμερα που μιλάμε υπάρχουν συνάδελφοι, που έχουν αναλάβει αναγκαστικά απροετοίμαστοι την τρίτη λυκείου και οι μαθητές αντιλαμβανόμενοι σε πολλές περιπτώσεις την αναπόφευκτη άγνοια, τους κάνουν καζούρα….»

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Η Δημόσια παιδεία παραμένει σε καθεστώς σκληρής δοκιμασίας, βυθιζόμενη σε ένα τέλμα, ωστόσο υπάρχουν  πάντοτε  «φωτεινές εξαιρέσεις»…

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Ακόμη και σε τοπικό επίπεδο και αναφέρομαι στο 2ο λύκειο Ναυπλίου, όπου έχω διδάξει ως καθηγητής… Μπορώ  να σας πω με βεβαιότητα, πως συγκαταλέγεται μεταξύ των καλυτέρων δημοσίων σχολείων της Ελλάδας, με εξαίρετους συναδέλφους, καταρτισμένους και πάνω από όλα ανθρώπους… Δίνουν στους μαθητές τους το 100% του εαυτού τους…» 

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Υποθέτω πως δεν αρκούν, οι ατομικές και μεμονωμένες  προσπάθειες, σε μια σχολική μονάδα, που αποτελεί ένα μόνο «κύτταρο», ενός συστήματος Παιδείας, που εν γένει, το χαρακτηρίζει η αστάθεια στην δομή του…

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Πιστεύω πως σημαντικό ρόλο στην ποιότητα αλλά και την αξιοπιστία της Παιδείας διαδραματίζουν οι συχνές αλλαγές των συστημάτων… Υπήρξα καθηγητής του δημοσίου εκείνες τις ευλογημένες ημέρες, που ο μαθητής  ήταν υποχρεωμένος να διαβάσει όλα του τα μαθήματα εξίσου… Χωρίς την πίεση των πανελληνίων… Γιατί το σύστημα με την Τράπεζα θεμάτων που καταργήθηκε όμως τώρα, είχε «μπούσουλα» και για τους μαθητές και για τους καθηγητές… Ο μαθητής πλέον, επικεντρώνεται από την 1η λυκείου, στα  όποια τέσσερα μαθήματα των εισαγωγικών…Αν δεν κρίνεται στα μαθηματικά ή στα αρχαία τα διαγράφει, αφού θεωρεί πως δεν έχει λόγο, να τα παρακολουθήσει …Αυτό συμβαίνει από την πρώτη λυκείου βάσει του νέου συστήματος… Κοιμάται ο μαθητής μέσα στην  τάξη την ώρα των μαθηματικών… Σας το λέω εγώ… Και ο καθηγητής από την πλευρά του, ασφαλώς δεν μπορεί να κάνει το μάθημα, όπως πρέπει και θέλει να το κάνει….»

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Προφανώς οι όποιες αλλαγές στα συστήματα της εκπαίδευσης, εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες;

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Η κάθε  κυβέρνηση, απλώς θέλει να βάλει και στο χώρο της εκπαίδευσης, την σφραγίδα της… Μόλις αναλάβουν κάνουν αλλαγές, απλώς επειδή προεκλογικά είχαν διαμηνύσει πως θα τις κάνουν… Κατήργησαν το σύστημα της τράπεζας θεμάτων, που σας επαναλαμβάνω είχε μια κατεύθυνση, ένα μπούσουλα και επανέφεραν εκείνο του ‘84 με τα τέσσερα μαθήματα… Δηλαδή να εισάγεται στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, η  πλήρης αγραμματοσύνη…»

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων αποτελούσε προϊόν συστηματικής συνεργασίας, πολλών φτασμένων Πανεπιστημιακών και ειδικών σε θέματα Παιδείας, από όλους τους πολιτικούς χώρους…. Θεωρείτο ένα καλό σύστημα αν και «σήκωνε» πολλές βελτιώσεις….

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Μα όλα τα συστήματα  όσο και αν αποδίδουν, πάντα θα χρειάζονται βελτιώσεις… Δεν τα ξεριζώνεις όμως, όπως συνέβη εν προκειμένω… Ή, αν το κάνεις αυτό, τα αντικαθιστάς με καλύτερα… Να επαναφέρεις όμως ένα παλαιό αποτυχημένο σύστημα και να το επιβάλεις μέχρι να φτιάξεις ένα νέο δικό σου… Αυτή η νοοτροπία του βάζουμε Χ σε όλα και φέρνουμε κάτι χωρίς προγραμματισμό δεν έχει καμιά λογική και  μας οπισθοδρομεί…»

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Αυτή η «αέναη περιδίνηση» του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, ποιους εξυπηρετεί τελικά;

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Οι περισσότεροι αρμόδιοι σε θέματα Παιδείας, είναι άσχετοι με αυτά… Γιατί μπορεί ένας να είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου και Σύμβουλος αλλά τα προβλήματα του λυκείου ούτε καν να τα γνωρίζει… Αυτό είναι το χειρότερο… Οι περισσότεροι  σύμβουλοι του Υπουργείου, κάθονται σε ένα γραφείο και ενδεχομένως μια φορά το μήνα, να επισκεφτούν κάπου κάποιο σχολείο «επιδερμικά», για να λάβουν τα εκτός έδρας… Μόνο αυτός  ο εκπαιδευτικός που «τρώει» την κιμωλία με τις ώρες στον πίνακα, μπορεί να προτείνει ουσιαστικές λύσεις, γιατί ξέρει εκ των έσω,  ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες…»

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΩΙΜΟΣ: Είθισται, όσοι είναι στην «πρώτη γραμμή» και εν προκειμένω  «τρώνε» την κιμωλία, να μην αξιοποιούνται  ποτέ από το σύστημα…

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ: «Ποτέ… Ακόμη και  πολλοί από τους  λυκειάρχες, είναι εκτός πραγματικότητας… Ασχολούνται με οτιδήποτε άλλο, εκτός από τα καθήκοντα τους… Άλλοι «βγάζουν» όλη την δουλειά… Οι από κάτω… Δεν νομίζω πως εκ συστήματος κάποιοι δεν θέλουν να βελτιώσουν το χώρο της εκπαίδευσης… Πιστεύω πως  δεν είναι ικανοί να φτιάξουν την Παιδεία…. Έχω περάσει από όλα τα στάδια… Ήμουν καθηγητής σε φροντιστήριο δεκαεπτά χρόνια, είχα το σχολείο άλλα δεκαεπτά χρόνια, ήμουν στο δημόσιο πέντε χρόνια και σήμερα βοηθάω την κόρη μου στο φροντιστήριο… Έπρεπε τουλάχιστον τη γνώμη μου κάποιος άνωθεν,  όλα αυτά τα χρόνια, να την έχει ζητήσει…’ Όχι μόνο την δική μου, αλλά και πολλών άλλων καθηγητών… Δεν νομίζω φερειπειν ότι υπάρχει σήμερα συνάδελφος, που να επικροτεί το νέο σύστημα παιδείας… Κανείς… Σε όλα τα μέρη του κόσμου υπάρχουν σταθερά συστήματα παιδείας και είναι όλοι ευχαριστημένοι… Μόνο  στην Ελλάδα, κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση, αλλάζει και το σύστημα… Για μένα θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας, να είναι υπερκομματικό και να διοικείται από μια Ανεξάρτητη Αρχή… Να ασχολούνται άνθρωποι ειδικοί χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις…».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here