Μια πρωτότυπη έρευνα στα Καθαριστήρια της Κορίνθου

0

Έρευνα: Κώστας Πρώιμος

H παρατετα μένη και συνεχώς επιδεινούμενη οικονομική κρίση, έχει οδηγήσει  ως γνωστόν, πολλούς Έλληνες, στην επιλογή της συσσώρευσης  μετρητών στα μπαούλα… Σε μπαούλα που μέχρι πρότινος, ήταν ασφυκτικά γεμάτα, από ρούχα παλιά και ενδύματα ξεχασμένα… Για μια δύσκολη ώρα… Τα «περασμένης μοδός» (συνυφασμένη με άλλες δεκαετίες) ρούχα, βγήκαν από την ναφθαλίνη, στην οποία τα είχε οδηγήσει  ως επί το πλείστον, ο υπερκαταναλωτισμός και πλέον φιγουράρουν και μέσα στα καθαριστήρια, εκτοπίζοντας σε μεγάλο βαθμό, τα καινούρια…

Διαβάστε τι είπαν στην «Ενημέρωση Πελοποννήσου», δύο επαγγελματίες ιδιοκτήτες καθαριστηρίων (ο Γρηγόρης Κριτσελάς και ο Γιώργος Σουμπασάκος), που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Κορίνθου για τα νέα δεδομένα, που έχει επιφέρει στις συνήθειες των πελατών τους, η οικονομική δυσπραγία…

Γρηγόρης Κριτσελάς:

«Δραστηριοποιούμαστε στην Κόρινθο, από το 1986. Σήμερα εν μέσω κρίσης, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, ο κόσμος φέρνει στο καθαριστήριο, τα ενδύματα που δεν μπορεί να καθαρίσει μόνος του. Ρούχα για στεγνό καθάρισμα ή με δύσκολους λεκέδες. Για να καταλάβετε τις επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης και στον κλάδο μας, μπορώ να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια, το ποσοστό των πελατών, που «ξεχνάνε» να παραλάβουν τα ρούχα τους, έχει αγγίξει το 60%… Είναι λογικό διότι ο κόσμος, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα καθημερινής επιβίωσης… Αυτό το ακούω και από συναδέλφους… Αυτές οι συνθήκες, δημιουργούν δυσλειτουργία στα καθαριστήρια, διότι πληρώνουμε μεροκάματα, έχουμε αναλώσει κάποιες ύλες, οπότε το να μείνει εδώ ένα παντελόνι για ένα εξάμηνο, είναι ζημιά… Φανταστείτε, πως πολλά ρούχα τα ξανακαθαρίζουμε έως ότου τα παραλάβουν οι πελάτες μας, γιατί μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα… Σε αυτές τις περιπτώσεις, μιλάμε για 100% χασούρα… Στην επιχείρηση μας αναλαμβάνουμε και τον καθαρισμό ταπήτων και χαλιών..Υπάρχουν τέτοια είδη μέσα στο μαγαζί  μας ξεχασμένα και ένα και δύο χρόνια… Όπως έχουν δυσκολέψει τα πράγματα, δεν μπορείς να επιβάλεις στον πελάτη έξτρα ποσό για την περαιτέρω φύλαξη τους… Ως προς τα χαλιά εκτιμώ ότι η πτώση των τεμαχίων προς καθαρισμό, κυμαίνεται τα τελευταία χρόνια της μεγάλης κρίσης, γύρω στο 40%…Τις μοκέτες λίγο-πολύ, τις αναλαμβάνουν οι νοικοκυρές… Θα τις ψιλοκαθαρίσουν και θα τις στρώσουν  στο σπίτι και για δεύτερο χειμώνα»…

Γιώργος Σουμπασάκος:

«Έχω αγοράσει το καθαριστήριο και το λειτουργώ τα τελευταία πέντε χρόνια. Μέχρι και πριν δύο-τρία χρόνια, μπορεί να πλέναμε και το πιο απλό μπλουζάκι… Πλέον αυτά έχουν κοπεί… Ή θα μας φέρουν ένα μπλουζάκι για πλύσιμο εκεί που μας έφερναν πέντε… Χαρακτηριστικό όμως της μεγάλης κρίσης, είναι ότι βγαίνουν ρούχα από τα μπαούλα… Πλένουμε ενδύματα περασμένων δεκαετιών, τα οποία μέχρι και πριν λίγα χρόνια, δεν κυκλοφορούσαν… Ήταν ξεχασμένα, ή τα είχαν φυλαγμένα για μια ώρα δύσκολη… Ε, τώρα έχει έρθει  αυτή η ώρα η δύσκολη…  Όμως και η παράδοση των ειδών μας είναι ένα ζήτημα που καίει… Εφέτος παρατηρήθηκε το εξής: Μας έχουν μείνει πολλά παπλώματα που μας είχαν φέρει προ πολλών μηνών ενόψει του χειμώνα που διανύουμε… Σε λίγο, μπαίνουμε στην Άνοιξη κι οι πελάτες δεν έχουν έρθει, για να τα παραλάβουν… Δίνουμε εξαρχής, μεγάλη έμφαση στην παραλαβή… Δεν αναλαμβάνουμε ρούχα που εκτιμούμε, ότι δεν καθαρίζουν… Είναι  μια φιλοσοφία που δημιουργεί μια ξεκάθαρη σχέση εμπιστοσύνης, με τον πελάτη… Σε περίπτωση που με δική μας ευθύνη, αναλάβουμε ένα είδος και δεν καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε, δεν το χρεώνουμε… Νομίζω πως αυτή η τακτική, βάζει τα πάντα, σε μια σωστή τάξη… Ο κόσμος  αναγνωρίζει την ποιότητα της δουλειάς μας και μας εμπιστεύεται»…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here