ΑργολίδαΗ Αγκινάρα Ιρίων καταχωρήθηκε ως προϊόν ΠΟΠ-ΠΓΕ

Η Αγκινάρα Ιρίων καταχωρήθηκε ως προϊόν ΠΟΠ-ΠΓΕ

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ναυπλιέων, Καχριμάνης Γιώργος, αναφέρει τις κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν και την επιτυχία να ονομαστεί με προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη η Αγκινάρα Ιρίων.

Συνεχίζοντας το έργο μας σταθερά και μελετημένα και όσα είχαμε προαναγγείλει στην αρχή αυτής της διαδρομής, για άλλη μια φορά πρωτοπορούμε με την ανάδειξη εγχώριων προϊόντων της περιοχής μας. Μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ανατέθηκε στη γεωπόνο κα Μαρία Γκούμα η οποία σε συνεργασία με το Τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ιρίων και με τις κατάλληλες στοχευμένες ενέργειες Δήμου, ολοκληρώθηκε χωρίς ενστάσεις η διαδικασία καταχώρησης της Αγκινάρας Ιρίων ως προϊόντος ΠΟΠ-ΠΓΕ.

Στις 14.09.18, λοιπόν, καταχωρήθηκε η ονομασία «ΑΓΚΙΝΑΡΑ ΙΡΙΩΝ» ως Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη στο τεύχος L της Επίσημης Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Αγκινάρα Ιρίων είναι το πρώτο προϊόν του Δήμου Ναυπλιέων που καταχωρείται στο Κοινοτικό Μητρώο ΠΟΠ-ΠΓΕ.

Σήμερα, καλλιεργείται  σε έκταση περίπου 2.500 στρ. στα Ίρια Αργολίδας  και καλύπτει το 80% της εγχώριας αγοράς. Χαρακτηρίζεται από μεγάλη πρωιμότητα και ξεχωρίζει για τη γευστικότητα και τη γλυκύτητά της.  Η πρώτη συγκομιδή στα τέλη φθινοπώρου, της επιτρέπει  να είναι η μόνη διαθέσιμη στην αγορά. Επιπρόσθετα, οι  ποσότητες του προϊόντος που διατίθενται κατά τους χειμερινούς μήνες, τροφοδοτούν την αγορά σχεδόν μονοπωλιακά, καθιστώντας την ευρύτατα γνωστή.

Οι διαθρεπτικές αναλύσεις έχουν δείξει ότι η  θρεπτική αξία της «Αγκινάρα Ιρίων»  είναι υψηλή.  Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της «Αγκινάρας Ιρίων», γίνονται πολύ συχνές αναφορές στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σε βιβλία, περιοδικά και εκπομπές μαγειρικής, καθώς και σε εξειδικευμένα περιοδικά γεωργικού ενδιαφέροντος .

Στόχος  λοιπόν αυτής της πολύχρονης διαδικασίας αναγνώρισης, που τελικά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, είναι το εκλεκτό  αυτό προϊόν της αργολικής γης να εξασφαλίσει καλύτερη πρόσβαση στις αγορές και να γίνει γνωστό, κυρίως στον καταναλωτή, που προτιμά τοπικά, επώνυμα προϊόντα και δίνει βάρος στην ποιότητα της διατροφής του.

Η επωνυμία αυτή είναι ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια των παραγωγών, η οποία όμως δε λειτουργεί από μόνη της. Η καλύτερη οργάνωση στη διακίνηση του προϊόντος, η τυποποίηση σε πρακτικές συσκευασίες και η επένδυση των διακινητών στο μάρκετινγκ είναι οι λύσεις για την αύξηση της κατανάλωσης, των τιμών και κατά συνέπεια των προσόδων των παραγωγών.

Τέλος θα πρέπει να εξάρω στο σημείο αυτό την ανιδιοτελή και άκρως επιστημονική δουλειά της κας Μαρίας Γκούμα η οποία με ιδιαίτερο ζήλο και επιμονή κατάφερε να ολοκληρώσει αυτήν την δύσκολη διαδικασία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταίες ειδήσεις

Περισσοτερα