Με νέο νομοσχέδιο η Κυβέρνηση βάζει τέλος στις σπατάλες για τη μεταφορά των μαθητών. Νομοσχέδιο με προδιαγραφές της Ε.Ε.
Εκτιμούμε πως σύντομα θα ζητηθεί από τους κ.κ. Εισαγγελείς του κάθε Νομού όπως ελεγχθούν τα πεπραγμένα των παρελθόντων συμβάσεων.
Πιστεύουμε ακόμα πως από το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα ζητηθούν τυχόν ευθύνες από δικαστικούς λειτουργούς οι οποίοι καθυστερούν υπερβολικά ποινικές υποθέσεις τεκμηριωμένων καταγγελιών που αφορούν νομοθετικές παραλείψεις στις συμβάσεις που συνήψαν αρμόδιοι… του Δημοσίου με ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων όπως Εταιρεία ΚΤΕΛ για τις μεταφορές των μαθητών.
Ιδού το νέο νομοσχέδιο Αριθμ. 50025/26-9-2018 Αρ.φύλλου 4217 Μεταφορά μαθητών δημοσίων σχολείων από τις Περιφέρειες.
Στα βασικά άρθρα το νέο νομοσχέδιο δεν διαφέρει από την ΚΥΑ ΙΒ/6071/98 και το Ν.4286/2014 (ΦΕΚ Α΄194).
Πλην όμως καθιερώνονται ελεγκτικοί μηχανισμοί και προσδιορίζονται με διαφορετικό τύπο – δίκαιο προς όλους το κόστος κάθε μισθωμένης διαδρομής.
Άρθρο 2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
Μεταφορά μαθητών με δημόσια συγκοινωνία.
1)Οι Περιφέρειες μεταφέρουν τους μαθητές οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του προηγούμενου άρθρου με δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία ή με δημοτική συγκοινωνία. Ως δημόσια συγκοινωνία νοούνται τα αστικά και υπεραστικά μέσα όπως… τα ΚΤΕΛ, τα τρένα και λεωφορεία του ΟΣΕ κλπ.
2) Οι μαθητές οι οποίοι μεταφέρονται δωρεάν με τη δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία εφοδιάζονται με «ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ» ΕΜΔ
3) Η αξία του ΕΜΔ υπολογίζεται στο 50% της τιμής του κανονικού εισιτηρίου της διαδρομής, και το χρεώνεται η Περιφέρεια.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
Μεταφορά μαθητών με ίδια μέσα των Περιφερειών και των Δήμων
1) Προϋποθέσεις
Οι μαθητές μεταφέρονται από τις Περιφέρειες και τους Δήμους με τη χρήση των ιδιόκτητων μεταφορικών τους μέσων, εφόσον τα οχήματα τα οποία διαθέτουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό.
2) Υπολογισμός αποζημίωσης ιδίων μέσων
Οι Περιφέρειες ή οι Δήμοι των οποίων τα ίδια μέσα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών αποζημιώνονται με το 65%
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ
Μεταφορά μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών
Προϋποθέσεις
Εάν η μεταφορά των μαθητών είναι αδύνατη ή οικονομικά ασύμφορη από πλευράς κόστους με τη διαδικασία που προσδιορίζεται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β η Περιφέρεια αναθέτει με δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του Ν.4412/2016 τη μεταφορά των μαθητών με κάθε κατάλληλο μεταφορικό μέσο….
Κανόνες διαδικασίας σύναψης και εκτέλεσης σύμβασης
α) Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται κατ’ ελάχιστον έξι μήνες πριν την έναρξη των δρομολογίων
γ) Ο σχεδιασμός των δρομολογίων πρέπει να λαμβάνει υπόψη:
γ.1) Τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων της μιας σχολικής μονάδας από κάθε δρομολόγιο
γ3) Δεν είναι επιτρεπτή μεταφορά όρθιων μαθητών όπως επίσης και η μεταφορά «ΤΡΙΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ» με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, άλλως συντρέχει περίπτωση αθέτησης συμβατικών υποχρεώσεων και ταυτόχρονα επιβάλλονται… οι σχετικές… κυρώσεις.
δ) Ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητών ανά δρομολόγιο καθορίζει και το προσφερόμενο είδος μεταφορικού μέσου (λεωφορείο, λεωφορείο Ε.ΕΔ.Χ. όχημα)
ε) 1 Τα δρομολόγια μεταφοράς εντός κάθε περιοχής που έχει οριστεί κατά τη διαδικασία του άρθρου 7 του ν.2963/2001 εντάσσονται σε μία ή και περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται προκήρυξη διαγωνισμού.
Άρθρο 4
Συντονισμός και υποστήριξη της διαδικασίας μεταφοράς.
1) Στο Υπουργείο Εσωτερικών συγκροτείται Συντονιστική Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΣΟΔΕ) αποτελούμενη από έναν συντονιστή του γραφείου του Υπουργού και έναν υπάλληλο του ανωτέρω Υπουργείου, έναν υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών έναν υπάλληλο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έναν υπάλληλο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών με τους αναπληρωτές του.
Η ΣΟΔΕ συνεδριάζει τουλάχιστον δύο (2) φορές ανά έτος.
Εφόσον απαιτείται είναι δυνατή η προσθήκη μελών στην ΣΟΔΕ καθώς και κλήση Εμπειρογνωμόνων…
Εργο της ΠΟΔΕ είναι:
α) Η παρακολούθηση του έργου της μεταφοράς μαθητών σε εθνικό επίπεδο …
β) Η εισήγηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς προτάσεων για βελτίωση του έργου της μεταφοράς των μαθητών
γ) Έλεγχος και αξιολόγηση των απολογιστικών στοιχείων ανά Περιφέρεια.
2) Στην Περιφέρεια με απόφαση Περιφερειάρχη συγκροτείται Περιφερειακή Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΠΟΔΕ) για το συντονισμό και την παρακολούθηση της μεταφοράς μαθητών σε περιφερειακό επίπεδο αποτελούμενη από έναν συντονιστή οριζόμενο από τον Περιφερειάρχη και μέλη εκπροσώπους των εμπλεκομένων με τη μεταφορά μαθητών υπηρεσιών και Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων.
Έργο της ΠΟΔΕ είναι:
α) Ο συντονισμός των δράσεων των Περιφερειακών Ενοτήτων
β) Η διεξαγωγή δειγματοληπτικών ελέγχων για την καλή εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μαθητών σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς
δ) Η εισήγηση προτάσεων αναφορικά με το έργο μεταφοράς μαθητών προς την Συντονιστική Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΣΟΔΕ)
Εκπρόσωπος από κάθε ΠΟΔΕ ορίζεται ως σημείο επαφής για την επικοινωνία με τη συντονιστική ομάδα διοίκησης Έργου (ΣΟΔΕ) εφόσον απαιτείται είναι δυνατή η προσθήκη μελών στην ΠΟΔΕ καθώς και η κλήση εμπειρογνωμόνων και εκπροσώπων φορέων ανάλογα με το θέμα συζήτησης.
Άρθρο 8
Απολογισμός μεταφορικού έργου
2)Οι Περιφέρειες υποχρεούνται να αποστέλουν στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών μια φορά το χρόνο, όπως και οποτεδήποτε τους ζητηθεί τα παρακάτω στοιχεία για όλη την προηγούμενη σχολική χρονιά ή και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. τρίμηνο, εξάμηνο)
Άρθρο 11
Συντελεστές κοστολόγησης
Εκτός από τις χιλιομετρικές αποστάσεις συντελεστή βατότητας κλπ. λαμβάνονται υπόψη για το κοστολόγιο της διαδρομής και οι κλίσεις των οδών.
1) μικρές κλίσεις 0-5%
2) μεγάλες κλίσεις 5% και άνω
Καθώς επίσης
α) η τιμή καυσίμου
β) ετήσιο κόστος οδηγού, τέλη κυκλοφορίας οχήματος δ) εμπορική αξία οχήματος
Μία εξίσωση δίκαιη που θα ικανοποιεί και τους επαγγελματίες που θα εκτελούν το έργο όπως επίσης δεν θα ζημιώνεται και το Ελληνικό Δημόσιο όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
*ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ
«ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ»
Κιν: 6943570958