ΆρθραΓιατί μαμά;….

Γιατί μαμά;….

Του Μηνά Π.

Η φωτογραφία είναι από την Κίνα – εποχή κορονοϊου – δυστοπικό σκηνικό που θυμίζει ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Ένας πελάτης φοράει μάσκα (Αν και όχι τόσο πρωτόγνωρο για την Ασία όσο για εμάς τους… Δυτικούς) και μια μικρή μαθήτρια…

Η μικρή βρίσκεται κάτω από τον πάγκο του πατέρα της, ο οποίος πουλάει street food και παρακολουθεί το μάθημα μέσω διαδικτύου. Τα σχολεία στην Κίνα δεν λειτουργούσαν μέχρι πριν δυο ημέρες λόγω των περιοριστικών μέτρων. Προφανώς να μείνει το παιδί μόνο του στο σπίτι δεν θα ήταν βολικό για την οικογένεια, αφού θα έπρεπε όλοι να μοχθούν για το μεροκάματο νυχθημερόν. Όπως το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετωπίζουν χιλιάδες γονείς στην Ελλάδα. Μια από τις θετικές πτυχές της τεχνολογίας εν προκειμένω στην εκπαίδευση είναι το κλείσιμο της  ψαλίδας μεταξύ πλούσιων και φτωχών, αφού χωρίς τον υπολογιστή δεν θα υπήρχε συνέχεια στην εκπαίδευση στις μέρες μας. Αλήθεια, «πόση εκπαίδευση» υπήρχε στην Ελλάδα τον τελευταίο μήνα;  

Στην Ελλάδα το 2010 ο Γιώργος Παπανδρέου παρουσίασε στη Λήμνο, στο 1ο Επαγγελματικό-Γενικό Λυκείο Μούδρου, τα σχέδια της κυβέρνησης του για το “ψηφιακό σχολείο”. Από τότε έχουν περάσει 10 χρόνια και ένας κορονοϊός που «έπιασε» το υπουργείο Παιδείας στον ύπνο. Οποιαδήποτε κυβέρνηση θα είχε να αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα.

Το 2018 κατά την διάρκεια του 10ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στην Τρίπολη συνομιλήσαμε με τον Υπουργό Παιδείας  Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου και του θέσαμε την ερώτηση κατά πόσο χρήζει αμεσότητα η εφαρμογή του μαθήματος του «Κώδικα», από το δημοτικό σχολείο στην Ελλάδα. Η απάντηση που είχαμε λάβει ήταν «Αυτό που προτείνετε στο ερώτημα σας, σχετικά με την εκμάθηση «Κώδικα» στα σχολεία, είναι κάτι που πρέπει να γίνει.»

Πιστεύετε ότι έγινε;

Τώρα θα μου πείτε, τι ψάχνεις ρε άνθρωπε, εδώ η Περιφέρεια Πελοποννήσου έβγαλε ανακοίνωση τέλος Απριλίου ότι: «Στην αγορά τάμπλετ για τους μαθητές των σχολείων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης προσανατολίζεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου.»

Προσανατολίζεται… Από το να μην προσανατολιζόταν καθόλου κιόλας, δεν το λες και κακό. Ελπίζω σήμερα που γράφω το άρθρο να έχουν ήδη αγοραστεί και να έχουν δοθεί στους μαθητές που τα έχουν ανάγκη.

Φυσικά και άλλοι Δήμοι και ιδιώτες, μέσω δωρεών έκαναν την… δουλειά του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως έκαναν και την δουλειά του “εξαφανισμένου στη μάχη κατά του κορονοϊού” υπουργού Υγείας. Περιχαρής και υπερήφανος ο κ. Κικίλιας ανακοίνωσε ότι  πάνω από 89 εκατ. ευρώ ήταν οι δωρεές από φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας …

Η εικόνα από την Κίνα μόνο μαθήματα έχει να μας δώσει. Πώς να αλλάξουμε τα κακώς μελλούμενα.

Να θελήσουμε ένα κράτος που θα γνωρίζουμε ότι έχουμε την στήριξη του όταν χρειαστεί και όχι το κράτος την δικιά μας. Εμείς, ίσως να είμαστε κάτω από ένα πάγκο και να διαβάζουμε για το μέλλον μας, ή ακόμα και να είμαστε πάνω από τον πάγκο.

Το μόνο που δεν αντέχω πλέον είναι το κράτος να μην μπορεί να προσφέρει τα απαραίτητα στον Έλληνα φορολογούμενο όταν οι ανάγκες των καιρών το απαιτούν. Τελευταία έχουμε ζήσει πολλές «ανάγκες». Έχετε σκεφτεί ποτέ πως θα μας μελετούν οι μαθητές του μέλλοντος στα βιβλία ιστορίας; Τι ερωτήσεις θα κάνουν;

Γιατί μαμά;…

Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στη σελίδα μας στο Facebook

Στην ομάδα και στις ειδήσεις της Google News

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταίες ειδήσεις

Περισσοτερα