Μετά την έντονη αντίδραση που προκάλεσε η έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς από τον Πρωθυπουργό κ.Κυριάκο Μητσοτάκη στην πρόσφατη ομιλία του στην Καλαμάτα, για την παρουσίαση του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027, σχετικά με τον οδικό άξονα Καλό Νερό-Τσακώνα, ανακοινώθηκε εσπευσμένα συνάντηση-σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία του Πρωθυπουργού για τις εξελίξεις σχετικά με τον οδικό άξονα Πύργος-Καλό Νερό –Τσακώνα.
Ήταν σαφές από την πρώτη στιγμή ότι η σύσκεψη αυτή προκλήθηκε για να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις των φορέων και των πολιτών και στόχο είχε τη δημιουργία εντυπώσεων.
Επίσης ήταν σχεδόν βέβαιο ότι από τη συγκεκριμένη σύσκεψη δεν θα προέκυπτε κάποια σημαντική εξέλιξη για την υλοποίηση του τμήματος Καλό Νερό-Τσακώνα αλλά δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι ο εμπαιγμός απέναντι στους Μεσσήνιους και Πελοποννήσιους πολίτες θα έφθανε σε αυτό το σημείο.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Κυβέρνησης «εξετάστηκαν οι προοπτικές υλοποίησης του έργου και δόθηκαν οι απαραίτητες κατευθύνσεις προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι αναγκαίες μελέτες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τελικό στόχο τη χρηματοδότηση του το επόμενο χρονικό διάστημα».
Έκθεση ιδεών, αοριστολογίες χωρίς κανένα απολύτως χρονοδιάγραμμα.
Το δελτίο τύπου αναφέρει ότι το συγκεκριμένο τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού» και μάλιστα η συγκεκριμένη εταιρεία θα προχωρήσει άμεσα σε επικαιροποιήσεις των μελετών που υπάρχουν.
Σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.4219/2013 (ΦΕΚ 269/11.12.2013) όπου δημοσιεύονται οι ρυθμίσεις για τον οδικό άξονα: «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», ρητά αναφέρεται ότι για το τμήμα Καλό Νερό- Κυπαρισσία υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, υφιστάμενες πλήρεις μελέτες οδοποιίας, αναφέροντας μάλιστα ότι στόχος ήταν το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016!
Επισημαίνουμε ότι ο συγκεκριμένος Νόμος αφορά την εξαίρεση από τη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.
Σήμερα, αφού προηγήθηκαν 10 σχεδόν χρόνια απόλυτης στασιμότητας, μετά την πολυδιαφημισμένη σύσκεψη, μας ανακοινώνουν ότι οι μελέτες θα γίνουν από την «Ολυμπία Οδό» και πως το συγκεκριμένο τμήμα θα επανενταχθεί στο ενιαίο έργο της Σύμβασης Παραχώρησης.
Προκύπτουν εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:
- Δεν πρέπει να αποφασίσει η Βουλή των Ελλήνων για τη νέα τροποποίηση, η οποία θα επανεντάσσει το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα στη σύμβαση παραχώρησης;
- Δεν πρέπει να προηγηθεί η τελική απόφαση-λύση για την περιοχή του Καϊάφα;
- Με ποια διαδικασία και ποιος αποφασίζει αν οι μελέτες θα ανατεθούν στην «Ολυμπία Οδό»;
- Πόσο είναι το κόστος του έργου; Ποια η πηγή χρηματοδότησης του και ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του;
Ιδιαίτερα αξίζει να επισημάνουμε ότι το Ν.4219/2013 περί τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης έχει υπογράψει και ο Πρωθυπουργός κ.Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος την περίοδο εκείνη ήταν Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Όφειλε λοιπόν να γνωρίζει τις εξελίξεις σχετικά με το συγκεκριμένο έργο.
Απορίας άξιον είναι εάν ο παριστάμενος Περιφερειάρχης ενημέρωσε τον κ.Πρωθυπουργό για τις τεράστιες καθυστερήσεις και τη μη τήρηση των δεσμεύσεων σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Ποια ήταν η πρόταση του κ.Νίκα;
Η λιτή δήλωση του σύμφωνα με την οποία ο Περιφερειάρχης εξέφρασε απλά…την ικανοποίηση του, αποδεικνύει ότι ο κ.Νίκας παρίσταται σε μία συνάντηση για ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου απλά και μόνο για να τον απαθανατίσει ο φωτογραφικός φακός.
Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στο Facebook και στο Google News
Ειδήσεις από: Ναύπλιο – Άργος – Ερμιονίδα – Τρίπολη –Κορινθία – Αθλητικά – Άρθρα – Αποκλειστικές Έρευνες και Συνεντεύξεις.