Τι δουλειά έχει μέσα στον Αύγουστο η διεθνούς φήμης Soprano Χέιν Τζάν (Hein Jung) στο Πόρτοχέλι; Αποδεχόμενη την πρόσκληση του διάσημου συνάδελφου της Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα – βιρτουόζου στο πιάνο Γρηγόρη Ζαμπάρα, η νότιο – Κορεάτισσα στην καταγωγή Υψίφωνος συμμετείχε αυτές τις ημέρες στο 35ο διεθνές Φεστιβάλ Πορτοχελίου.
Η ίδια δηλώνει συνεπαρμένη με την περιοχή και την Ελλάδα γενικότερα ενώ επιθυμεί την επόμενη φορά να φέρει και την οικογένειά της.
Το βιογραφικό της “βαρύ και παγκόσμιο” παρατίθεται στο τέλος της ενδιαφέρουσας συνέντευξης που η μοναδική καλλιτέχνιδα παρέθεσε στον Κώστα Πρώιμο.
Κώστας Πρώιμος: Ποια ήταν τα κίνητρα για εσάς ώστε να ασχοληθείτε με το λυρικό θέατρο και να γίνετε μια υψίφωνος;
Χέιν Τζάν: Μεγάλωσα τραγουδώντας στην Εκκλησία. Το βασικό μου κίνητρο ενασχόλησης με την Όπερα ήταν και παραμένει η αμφίδρομη επικοινωνία με τους θεατές. Γιαυτό επέλεξα να γίνω Soprano και ασχολήθηκα με το Λυρικό θέατρο. Θέλω η φωνή μου, το είναι μου, η ιδιοσυγκρασία μου να μεταδίδεται μέσω του ρόλου μου στο Κοινό,
► Πώς από το Πανεπιστήμιο της Τάμπα στη Φλόριντα όπου διδάσκετε Φωνητική ως Καθηγήτρια και μια αξιόλογη Καριέρα βρεθήκατε εφέτος να συμμετέχετε στο 35ο Διεθνές Φεστιβάλ Πορτοχελίου για την Τέχνη και τον Πολιτισμό;
Χέιν Τζαν: Ο εξαιρετικός Γρηγόρης Ζαμπάρας ο οποίος είναι συνάδελφος μου – Καθηγητής Πιάνο- στο Πανεπιστήμιο μου πρότεινε να έρθω στο ΠόρτοχέλΙ για να ερμηνεύσω.
Θέλω να πω και να δώσω έμφαση στο εξής: Το Φεστιβάλ Πόρτοχελίου είναι ένας θεσμικός αρωγός της υψηλής τέχνης και της διανόησης, λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος με τους θεατές. Είναι ένα πρωτοπόρο Φεστιβάλ αν λάβουμε υπόψη ότι εκκίνησε πριν από τριάντα πέντε χρόνια, με θετική και δημιουργική επιρροή για την ίδια την περιοχή.
Είμαι συνεπαρμένη ακριβώς επειδή βρίσκομαι εδώ και συμμετέχω σε αυτό το Φανταστικό Φεστιβάλ Μουσικής Τέχνης και πραγματικά ανυπομονώ να μεταδώσω περισσότερη μουσική στους Έλληνες θεατές και φιλόμουσους και στο μέλλον. Όλοι οι συντελεστές της εν λόγω διοργάνωσης στο Πόρτοχέλι, είναι άνθρωποι που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην υπηρεσία και τη διάδοση της Κλασσικής Μουσικής…
► Έρχεστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συνεπώς στο Πόρτοχέλι. Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις για την περιοχή;
Χέιν Τζάν: Αν και έχω ταξιδέψει αρκετά μπορώ να συγκρίνω την περιοχή του Πόρτοχελίου με τις ομορφότερες. Αυτός ο συνδυασμός των αναρίθμητων παραλιών με τα κρυστάλλινα νερά, την εναλλαγή του τοπίου, τα πεύκα δίπλα από το κύμα συνθέτουν μια μοναδική ομορφιά. Οι άνθρωποι είναι φιλόξενοι και ζεστοί. Νομίζω ότι η αύρα της περιοχής αποτελεί πηγή έμπνευσης για έναν καλλιτέχνη ώστε να ερμηνεύσει σε πολύ καλό βαθμό. Χαίρομαι που βρίσκομαι σε ένα μέρος σαν το Πόρτοχέλι, σε ένα μαγευτικό σημείο όπως είναι το Κτήμα Μάνεση.
► Είπατε ότι το καλλιτεχνικό επίπεδο του Φεστιβάλ είναι πολύ υψηλό, Προβλήματα υπάρχουν;
Χέιν Τζάν: Θεωρώ ότι απαιτείται καλύτερη προετοιμασία και οργάνωση. Έμαθα ότι υπάρχει σχετική έλλειψη οικονομικών πόρων. Είναι λογικό όταν μια τόσο σημαντική και υψηλού επιπέδου διοργάνωση δεν διεξάγεται με τις ανάλογες δαπάνες να αντιμετωπίζει προβλήματα. Διαπίστωσα ότι όλοι οι άνθρωποι με ψυχή και πρωτεργάτη τον πρόεδρο του ΟΜΕΔΙΠΟ Γιάννη Γρηγοράκη, εδώ υπερβαίνουν τους εαυτούς τους για την αρτιότητα της εκδήλωσης. Θα έπρεπε οι αρμόδιοι Κρατικοί Φορείς να σκύψουν πάνω από μια τόσο μοναδική πολιτιστική εκδήλωση που φιλοξενεί υψηλού κύρους Καλλιτέχνες και να την ενισχύσουν με κάθε τρόπο, ώστε να αναγνωριστεί πανεθνικά και διεθνώς όπως της αξίζει…
► Αν γυρνούσατε πίσω στο χρόνο τι θα αλλάζατε; Φερεπείν θα προτιμούσατε να γίνετε μια λαϊκή τραγουδίστρια;
Χέιν Τζάν: Καλή ερώτηση. Σίγουρα δεν θα άλλαζα την οικογένεια μου και την ειδικότητα μου. Επίσης, δεν θα δοκίμαζα νωρίτερα νέα πράγματα και θα βίωνα καινούργιες εμπειρίες. Δεν θα δίσταζα να πάω από πιο μικρή ηλικία σε μια ξένη χώρα και να σπουδάσω Όπερα.
► Γιατί επιλέξατε τις ΗΠΑ για σπουδές και μόνιμο τόπο διαμονής;
Χέιν Τζάν: Διότι ο σύζυγος μου ήδη έκανε το μεταπτυχιακό του εκεί, Τον γνώρισα στην Κορέα, βγαίναμε δυο χρόνια, παντρευτήκαμε και μεταναστεύσαμε στην Αμερική. Εγώ ήθελα να πάω αρχικά στην Ιταλία για σπουδές αλλά ο άνδρας μου τον οποίο θεωρώ μια καταπληκτική προσωπικότητα με έπεισε τελικά να επιλέξω τις ΗΠΑ.
► Πότε ανεβήκατε επίσημα στη σκηνή ως Soprano;
Χέιν Τζαν: Η πρώτη μου επαγγελματική εμφάνιση ήρθε στα χρόνια του Κολλεγίου μου στην Κορέα. Επιλέχθηκα με έναν μικρό ρόλο σε ηλικία 21 έτους.
► Είστε βαθιά θρησκευόμενη όπως ξέρω. Ωστόσο πως εναρμονίζετε “τα περί της θρησκείας” με τα δρώμενα του λυρικού θεάτρου; Εκ των πραγμάτων υφίστανται μερικές αντιθέσεις…
Χέιν Τζάν: Είναι μια βαθιά ερώτηση αυτή που μου κάνατε. Είμαι αρκετά συντηρητική από τη φύση μου. Δεν μου αρέσει να αγγίζω άλλους άνδρες εκτός του συζύγου μου. Ούτε για καλλιτεχνικούς λόγους στην Όπερα, για τις ανάγκες του έργου. Γενικά η Όπερα έχει να κάνει – αναδεικνύει ιστορίες αγάπης. Πρέπει σε πολλές περιπτώσεις να φιλήσεις στα αλήθεια τον παρτενέρ σου, να τον αγγίξεις… Οι ρόλοι που επιλέγω είναι πάντα οι εξαιρέσεις του κανόνα, Για παράδειγμα στη “Βασίλισσα της νύχτας”. δεν έχει σύζυγο, Είναι μόνη της…
► Μα, τότε εξαιρείστε από πολλά και ενδεχομένως να περιορίζεστε στις επιλογές και τις καλλιτεχνικές σας δράσεις…
Χέιν Τζάν: Όχι, όχι. Η φωνή μου είναι “Κολορατούρα Soprano” που συμπεριλαμβάνει πολλές υψηλές νότες και είναι δύσκολη στην ερμηνεία της. Αυτός ο τύπος υψίφωνου στον οποίο εξειδικεύομαι δεν έχει “πολλά – πολλά” με τον έρωτα… Πέρασα αρκετά δύσκολα στον ψυχολογικό τομέα, πριν καταλήξω στην “Κολορατούρα” αλλά τελικά όλα πήγαν όπως τα επιθυμούσα.
► Ποιες είναι οι καλλιτεχνικές προσδοκίες σας για το μέλλον; Αν και ήδη είστε διάσημη…
Χέιν Τζάν: Ήμουν αρκετά διάσημη στο παρελθόν, τραγουδούσα και στην Metropolitan Opera (Met) όμως όταν ήρθαν τα παιδιά μου στον κόσμο έκανα λίγο πίσω. Περιορίστηκα στις εμφανίσεις μου και επικεντρώθηκα στην διδασκαλία του Πανεπιστημίου. Προφανώς για χάριν της οικογενείας μου άλλαξε προσωρινά ο αξιακός μου χάρτης. Ωστόσο επειδή μεγαλώσαν θα ήθελα και πάλι να συνεχίσω και να αφιερωθώ στην Όπερα επιδιώκοντας μεγαλύτερες και συχνότερες εμφανίσεις. Επίσης θα ήθελα να βοηθήσω τους νέους μουσικούς να γίνουν αληθινοί και ποιοτικοί καλλιτέχνες…
Education
2000 Han Yang University, Seoul, South Korea, B.A.
2003 University of Wisconsin-Madison, M.M.
2006 University of Wisconsin-Madison, DMA
Courses Taught
UT Women’s Glee Club
Voice Technique
Studio Lessons
Voice
Career Specialties
Hein Jung specializes in opera, oratorio and recital. She has performed throughout the U.S. as well as internationally in Seoul, South Korea; Montreal, Canada; and Pamplona, Spain.
Professional and Community Activities
Jung was selected as a fellow in two prestigious programs: Tanglewood and the San Francisco Opera’s Merola Program. During the Tanglewood season, she performed with the internationally renowned Mark Morris Dance Group as a guest soloist as well as in acclaimed soprano Dawn Upshaw’s cabaret recital and had a lead role in Zuidam’s world premier opera. In the Merola Program, she sang the role of Lucia in “Rape of Lucretia” and appeared as a soloist with San Francisco Opera Orchestra in “The Grand Final Concert.”
Jung has also performed with the Madison Opera, the Bel Canto Chorus, the Racine-Kenosha Symphony, and the Milwaukee Symphony.
Her opera credits include Romilda in “Serse,” Fiordiligi in “Cosi Fan Tutte,” and Blanche in “Dialogue of Carmelites.” Jung has also been a soloist in oratorios such as Mozart’s “C Minor Mass” and Poulenc’s “Gloria.”
Honors and Awards
Collin’s Outstanding Musician Scholarship, Dale Gilbert Award, Helen Loeb Award, Warzyn-Thorpe Award (University Wisconsin-Madison)
Winner of Schubert Club Competition
Winner of Metropolitan Opera Competition (Minnesota Region)
Winner of Bel Canto Competition
Winner of Bel Canto Artist Competition
Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στο Facebook και στο Google News
Ειδήσεις από: Ναύπλιο – Άργος – Ερμιονίδα – Τρίπολη –Κορινθία – Αθλητικά – Άρθρα – Αποκλειστικές Έρευνες και Συνεντεύξεις.