Γ. Νικολακόπουλος: «Πρέπει να ανεβάσουμε το Ναύπλιο πιο ψηλά…»

0

Συνέντευξη στον Κώστα Πρώιμο

Τις αξιόλογες και πολυσύνθετες προσπάθειες που καταβάλλονται στον τομέα των επισιτιστικών και συναφών τουριστικών επιχειρήσεων εν μέσω επιδεινούμενης ύφεσης, επισημαίνει στην ακόλουθη συνέντευξη που παρέθεσε στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Καφεστίασης του Ναυπλίου, κ. Γιώργος Νικολακόπουλος.

Ο δημοφιλής συνιδιοκτήτης του «ΑΛΛΟΤΙΝΟ» ενός από τα καταστήματα που κοσμούν και διαφημίζουν θετικά την πόλη του Ναυπλίου, μιλά για τις συνέπειες της κρίσης στην λειτουργία των μαγαζιών καφεστίασης, τους τρόπους αντίστασης των συναδέλφων του έναντι της οικονομικής δυσπραγίας, αλλά και για τις μη επαρκώς αξιοποιήσιμες  προοπτικές ανάπτυξης που έχει το Ναύπλιο  κυρίως λόγω των φυσικών του προδιαγραφών.

Τα καταστήματα καφεστίασης του Ναυπλίου εναρμονίζονται σταδιακά στις νέες τάσεις και τις απαιτήσεις των  πελατών;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Παρατηρείται μια γενικότερη προσπάθεια αναβάθμισης του επιπέδου των περισσοτέρων μαγαζιών, είτε πρόκειται για καφέ, εστιατόρια είτε για μπαρ, υπό αντίξοες οικονομικές συνθήκες, αν λάβουμε υπόψιν πως τα λειτουργικά έξοδα συνεχώς αυξάνονται με την επιβολή νέων φόρων. Ωστόσο, επιχειρούμε το πρόσθετο κόστος να το απορροφήσουμε εμείς, ώστε να μην «μετακυλιστεί» στο λογαριασμό του πελάτη για ευνόητους λόγους. Στο Ναύπλιο δουλεύουμε με δύο πελατολόγια, των επισκεπτών – τουριστών αλλά και με τους ντόπιους που ανέκαθεν αποτελούσαν μια σημαντική μερίδα της αγοράς.»

Πόσο υψηλά πρέπει να κινούνται οι τζίροι ενός μαγαζιού, ώστε να μπορεί -αν μη τι άλλο να επιβιώνει-υπό τις παρούσες -άγριες συνθήκες;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Θα σας το θέσω πολύ απλά. Αν ένα μαγαζί δουλεύει σε μέτρια επίπεδα, τότε το κέρδος του είναι μηδαμινό. Αυτό το στοιχείο καταδεικνύει την ανάγκη για την παροχή υψηλών υπηρεσιών, σκληρής εργασίας, μόνο και μόνο για να καταφέρει μια επιχείρηση καφεστίασης να επιβιώνει.»

Ποια είναι τα κίνητρα για εσάς τους επαγγελματίες, ώστε να εξακολουθείτε να το «παλεύετε», έχοντας επίγνωση ότι οι παλιές καλές εποχές  μάλλον έχουν περάσει ανεπιστρεπτί…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Πρώτα από όλα είναι η δουλειά μας. Το Ναύπλιο είναι μια όμορφη πόλη που την αγαπάμε και πάει καλά, αν αναλογιστούμε την κατάσταση που επικρατεί σε πολλές περιοχές της χώρας, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης. Θα μπορούσε να πηγαίνει και καλύτερα αφού διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, τα οποία δεν τα αξιοποιεί επαρκώς. Μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε κα οι ίδιοι οι πελάτες μας, λέγοντάς μας μια καλή κουβέντα.»

Ο νευραλγικός τομέας της παροχής υπηρεσιών των καταστημάτων καφεστίασης του Ναυπλίου, εκτιμάτε πως έχει αναβαθμιστεί εν συγκρίσει με το παρελθόν;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Σίγουρα. Οι σκληροί και νέοι κανόνες που επέβαλλε η κρίση, μέσα σε όλα τα κακά, έφεραν και ένα καλό: τη συμμόρφωση. Ασφαλώς όχι σε όλους, αλλά οι περισσότεροι  επαγγελματίες κατανοούν απόλυτα ότι πρέπει να προσφέρουν τα μέγιστα στην προσπάθεια τους να επιβιώσουν. Παρατηρούμε ότι και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες μετεκπαιδεύονται, αλλά και το προσωπικό τους εκπαιδεύουν ούτως ώστε να  μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες απαιτήσεις του κόσμου, που κακά τα ψέματα τα υπολογίζει πολύ πλέον τα λεφτά του.»

Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε ενδεικτικά κάποιες επιχειρηματικές κινήσεις, προς αυτήν τη κατεύθυνση;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Με πρωτοβουλία ορισμένων επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκε εδώ στο Ναύπλιο,  το πρώτο επίπεδο σεμιναρίου κρασιού (WSET) που αφορά πρωτίστως όλα τα εστιατόρια λόγω του φαγητού. Αποτέλεσε μια καλή αρχή, για την ενδεδειγμένη προώθηση των κρασιών, κάτι που θα εκπλήσσει ευχάριστα τον απαιτητικό πελάτη και που θα συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση του τζίρου.»

Διαφοροποιούνται οι απαιτήσεις  πελατών (μεταξύ ντόπιων και επισκεπτών);

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα να είσαι σε ψυχολογία  διακοπών σε ένα καινούριο μέρος και αναφέρομαι στους τουρίστες και τους Αθηναίους επισκέπτες που διαμένουν στην πόλη μας. Νομίζω ότι αυτό ισχύει παντού και για όλους μας.»

Αρκετά καταστήματα του Ναυπλίου,  συναγωνίζονται επάξια γνωστά μαγαζιά καφεστίασης της Πρωτεύουσας. Είναι έτσι;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Πράγματι. Μας το λένε ολοένα και περισσότεροι πελάτες, Αθηναίοι αλλά και ντόπιοι, που ξέρουν καλά την Αθήνα. Αυτό μας δίνει το έρεισμα να βελτιωνόμαστε ολοένα και περισσότερο, αφού ο κόσμος συγκρίνει αρκετά καφέ εστιατόρια και μπαρ του Ναυπλίου με γνωστά  αντίστοιχα μαγαζιά της Αθήνας. Οφείλουμε να παραμείνουμε στο κάδρο της σύγκρισης και γιαυτό βάζουμε τα δυνατά μας. Ποντάρουμε στην ποιότητα, στη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά ακόμη και στον τρόπο σερβιρίσματος. Ο κόσμος τα αντιλαμβάνεται αυτά, τα απαιτεί, τα προσέχει και καταλήγει στα συμπεράσματά του.»

Τι λείπει σήμερα από το Ναύπλιο, μέσα από την δική σας επαγγελματική οπτική και εμπειρία;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Εμένα προσωπικά θα με ευχαριστούσε αν υπήρχε ακόμη καλύτερη συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών. Να δυνάμωναν οι Σύλλογοι ακόμη περισσότερο. Όχι ότι δεν έχουν γίνει βήματα προόδου σε σχέση με το παρελθόν, αλλά έχουμε πολλή δουλειά ακόμη για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Τo marketing της πόλης και οι τρόποι προώθησής της στο εξωτερικό χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης, καθώς μιλάμε με πολλούς κυρίως δυτικοευρωπαίους που απορούν, επειδή το Ναύπλιο δεν διαφημίζεται επαρκώς στις χώρες τους. Δεν μας ήξεραν και δεν μας είχαν ξανακούσει… Οι ίδιοι οι ξένοι τουρίστες σε συζητήσεις υποστηρίζουν πως θα έπρεπε να προωθείται συστηματικότερα ως διεθνής προορισμός, γιατί τις φυσικές προδιαγραφές, δηλαδή την ομορφιά και την ιστορικότητα, τις διαθέτει ως πόλη. Σε αυτό το ευαίσθητο σημείο, θα πρέπει να ρίξουμε όλοι το βάρος μας για να διαφημιστούμε πιο οργανωμένα στις αγορές της Ευρώπης. Έχουν γίνει κινήσεις σημαντικές, όπως με την ετήσια διεθνή έκθεση  πολυτελών yachts, αλλά χρειάζονται  ακόμη πιο συντονισμένες προσπάθειες από όλους μας.»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here