Με το έργο «Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα» του Παναγιώτη Μέντη και την ερμηνεία της διακεκριμένης ηθοποιού του ελληνικού θεάτρου Ελένης Γερασιμίδου, σε σκηνοθεσία Αγγελικής Ξένου, ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του 6ου Φεστιβάλ Θεάτρου “ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ”, την Τρίτη 23 Ιουλίου στις 9 μ.μ. στον Πολυχώρο ARTίκι Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ (περιφερειακός δρόμος Κρανιδίου-Ερμιόνης).
Πληροφορίες – κρατήσεις εισιτηρίων: 698 698 2224.
Είσοδος: 10€/ Φοιτητικό-Μαθητικό: 5€
ΤΟ ΕΡΓΟ
Όταν στην ιστορία σου, σαν έθνος, ράτσα, μονάδα, DNA, έχει γράψει η μετανάστευση, η φυγή, ο ξεριζωμός, τότε η ευχή, η λαχτάρα, ο αγώνας για ένα λιμάνι, ένα καταφύγιο, ένα κεραμίδι πάνω απ´το κεφάλι σου, γίνεται συνειδητά ή ασυνείδητα το όνειρο και ο στόχος, χωρίς να νοιάζεσαι για το μάταιο ή το σκλάβωμα για την απόκτησή τους.
Στην ιστορία που κρύβει το «Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα», τρείς γενιές καταθέτουν τις οικονομίες και τη λαχτάρα για να κτιστεί. Πόλεμοι και ανακατατάξεις και ανταλλαγές πληθυσμών, θα φέρουν την πρώτη γενιά στις προσφυγικές γειτονιές της Θεσσαλονίκης, στα σχέδια για μια καλύτερη ζωή θα οδηγήσουν τους απογόνους τους στην κατάθεση κόπων και οικονομιών για να στηθεί ένα νοικοκυριό που θα τους δίνει την ασφάλεια μιας ιδιοκτησίας για τους ίδιους και για τα παιδιά τους. Μα οι συνθήκες που φέρνει απροειδοποίητα η ζωή θα φέρνουν πάντα στο προσκήνιο την επανάληψη της φυγής. Θα κτιστεί το «Ανάκτορο» της λαχτάρας τους, μα δεν θα υπάρχει ποτέ ο χρόνος να το χαρούνε ξέγνοιαστοι. Να περπατήσουν στα δωμάτιά του, να απολαύσουν τη βεράντα του. Η τελευταία βασίλισσά του, η «Ελληνογερμανίδα» για τους περίοικους κυρία Αγάπη – που γράφτηκε για την Ελένη Γερασιμίδου – με γέλιο και με κατανόηση ακόμα και μπροστά στα δύσκολα, μας ξεναγεί στο μικρό παλάτι της, ανοίγοντας πόρτες και παράθυρα στην ιστορία μιας πόλης και μιας χώρας, που τί παράξενο, τα μυστικά τους κρύβονται μέσα στις κάμαρες και τα ντουλάπια ενός σπιτιού με όλα τα κομφόρ και την ηχώ μιας «μοναξιάς». Το «Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα» είναι ο λαβύρινθος της ζωής της κυρίας Αγάπης, και καθώς ψάχνει την έξοδο, συνειδητοποιεί πως η ελευθερία της απαιτεί την κατεδάφισή του.