Εξωσχολικές δραστηριότητες, μία δύσκολη επιλογή

Σταυρούλα Γιαννουλοπούλου
Της Σταυρούλας Κ. Γιαννουλοπούλου*

Εξωσχολικές δραστηριότητες; Θέατρο, μουσική, αθλητισμός, ξένες γλώσσες, ζωγραφική, χορός, υπολογιστές, σκάκι; Αυτές είναι μερικές από τις κλασσικές επιλογές των χόμπυ μεταξύ των οποίων παιδιά και γονείς πρέπει να συμφωνήσουν τον πρώτο μήνα της επιστροφής στις τάξεις.

Οι μαθητές συνηθίζουν να συζητούν μεταξύ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ατελείωτες ώρες τι να επιλέξουν, πού θα συναντιούνται, ποιοι εκπαιδευτές τους αρέσουν… Οι γονείς μπορεί να ενθουσιαστούν με την ιδέα να ακολουθούν τα παιδιά τους σε μουσικές εκδηλώσεις ή αθλητικούς αγώνες ακόμη και τα Σαββατοκύριακα αλλά άλλοι στέκονται σκεπτικοί μπροστά στην ιδέα ενός βροχερού Σαββατοκύριακου κάτω από τις κερκίδες ενός σταδίου!

- Advertisement -

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την τελική επιλογή της εξωσχολικής δραστηριότητας; Ποιος ο βαθμός επιρροής των γονιών στην τελική επιλογή; Μία βασική παράμετρος έχει βρεθεί ότι είναι η προσωπική ικανοποίηση του γονιού έτσι ώστε να προτρέψει το παιδί του για παράδειγμα σε κάποιο άθλημα που κι ο ίδιος έκανε στην παιδική του ηλικία. Ωστόσο, όσο κι αν το πάθος του γονιού είναι αυτό που τον σπρώχνει να ενθαρρύνει την επιλογή του παιδιού του, μπορεί εύκολα να μετατραπεί στην απαίτηση να γίνει «πρώτος» και «ο καλύτερος». Συνεπώς, ο γονιός κινδυνεύει να γίνει πιεστικός και να του δημιουργήσει άγχος. Μάλιστα, μερικές φορές το παιδί νιώθει ότι η εκτίμηση του γονιού του προς αυτό εξαρτάται από τις επιδόσεις του σε ένα συγκεκριμένο χόμπυ…

Ένας άλλος σκόπελος που γονείς και παιδιά πρέπει να ξεπεράσουν είναι το οικονομικό βάρος αυτών των εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Μετακινήσεις με υπέρογκο χρηματικό κόστος αποτελούν συχνά ανασταλτικό παράγοντα στην επιλογή. Το χειρότερο όμως είναι ο κίνδυνος της αβεβαιότητας αν το παιδί θα διατηρήσει το πάθος του για αυτή τη δραστηριότητα και στο μέλλον. Ή με τις πρώτες δυσκολίες απογοητευτεί και εκφράσει την επιθυμία να την σταματήσει; Ή μήπως την σταματήσει σε δυο – τρία χρόνια;

Για να υπάρξει η ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην υποστήριξη του γονιού και την αυτονομία του παιδιού πρέπει ο γονιός να παραμένει στο πλευρό του, να είναι ανοιχτός σε συζητήσεις, να αφουγκράζεται τις αγωνίες του και τα συναισθήματά του. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να εκφράζει την ικανοποίηση και την περηφάνειά του για τις προσπάθειες του παιδιού του, ακόμη κι αν δεν είχε ο ίδιος αγαπήσει αυτή την εξωσχολική δραστηριότητα ως παιδί!

Ας μην ξεχνάμε ότι οι εξωσχολικές δραστηριότητες αποτελούν απαραίτητο συμπλήρωμα της τυπικής εκπαίδευσης γιατί ευνοούν την αρμονική ανάπτυξη και την ψυχική ισορροπία του παιδιού. Σίγουρα ο αριθμός των εξωσχολικών δραστηριοτήτων ενός παιδιού πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τους ρυθμούς και το χρόνο του παιδιού, αφού κάθε παιδί δικαιούται ξεκούραση, ηρεμία και στιγμές τεμπελιάς!

*Φιλόλογος, Μεταπτυχιακά «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» & «Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας»

Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στο Facebook και στο Google News

Ειδήσεις από: Ναύπλιο Άργος Ερμιονίδα Τρίπολη –Κορινθία Αθλητικά Άρθρα – Αποκλειστικές Έρευνες και Συνεντεύξεις.

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΑΣΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ
Γερανιός-2
AMALIA-HOTEL
xalkidis
frontlabrou
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Τελευταίες ειδήσεις

Τα πιο δημοφιλη