Μανώλης Λαμπρόπουλος: Είναι ανέκδοτο να αποκαλούμε τον Τουρισμό ως “βαριά βιομηχανία”

Κώστας Πρώιμος εκδότης δημοσιογράφος
.Συνέντευξη στον Κώστα Πρώιμο

Πολύπειρος επιχειρηματίας στον χώρο της φιλοξενίας και της καφεστίασης, από κοινού με τον αδερφό του Δημήτρη συνεχίζουν από το 1841 την οικογενειακή τους επιχείρηση στην θρυλική πασαρέλα του Ναυπλίου.

Ο Μανώλης Λαμπρόπουλος, μιλά στην “Ενημέρωση Πελοποννήσου” χωρίς περιστροφές και τετριμμένες διπλωματικές διατυπώσεις, αποδίδοντας σε μια απολύτως ρεαλιστική διάσταση την υπάρχουσα κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει εν γένει ο τουριστικός τομέας.

► Δεν είναι αισιόδοξα τα μηνύματα ούτε για τα ΣΚ αναφορικά με τον τουριστικό τομέα του Ναυπλίου, ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα κύριε Λαμπρόπουλε…

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Πράγματι, θα εξαρτόμαστε απόλυτα από τις καιρικές συνθήκες. Παλιότερα, λόγω της καλής οικονομικής κατάστασης και της ανεβασμένης ψυχολογικής διάθεσης οι περισσότεροι επισκέπτες δεν πτοούνταν ούτε από τον καιρό. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει άρδην καθώς με την παραμικρή ψιχάλα επικρατεί μια ερημία και τα Σαββατοκύριακα. Είναι μια εύκολη αφορμή για να αναβάλει κάποιος την εκδρομή του ή την διαμονή του. Έτσι και αλλιώς το Ναύπλιο το κρατούσαν όρθιο τον χειμώνα οι Αθηναίοι. Πλέον παρατηρείται όγκος επισκεπτών αλλά σταδιακά συρρικνούμενης αγοραστικής δύναμης. Το αποτέλεσμα είναι κακό ως επιεικώς μέτριο για τα ταμεία των συνυφασμένων με την επισκεψιμότητα – περισσοτέρων επαγγελματιών της πόλης.

► Πάντως, οι ελλιμενισμοί υπερπολυτελών θαλαμηγών δημιουργούν εντυπωσιακές εικόνες στο Ναύπλιο. Ποια είναι η οικονομική πραγματικότητα όμως; Το ρεαλιστικό αποτύπωμα; Υπάρχουν ανάλογα κέρδη για την τοπική αγορά;

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Κοιτάξτε να δείτε, τα υπερπολυτελή σκάφη νοικιάζονται ως επί το πλείστον από ιδιαιτέρως εύπορες οικογένειες ή παρέες. Υπάρχει σαφέστατα οικονομικό κέρδος για την τοπική οικονομία αλλά όχι στον βαθμό που ορισμένοι φαντάζονται ή φαντασιώνονται. Για παράδειγμα, τα μεγάλα σκάφη τα οποία παραμένουν εδώ απλώς ελλιμενίζονται. Ανήκουν σε ανθρώπους με διαφορετικές συνήθειες ακόμη και στην διατροφή τους, οι οποίοι δεν εμπιστεύονται κανέναν, καθώς ανήκουν στην παγκόσμια επιχειρηματική ελίτ. Ισχύουν άλλα πρωτόκολλα στους κύκλους τους.

► Ωστόσο, δεν θα ήταν ορθό να χαρακτηρίσουμε ως μια αρνητική εικόνα την ύπαρξη τεραστίων γιοτ στο λιμάνι του Ναυπλίου…

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Όχι βέβαια, είναι μια θετική εικόνα, είναι επικοινωνιακό αρκετά, και αποτελεί το κερασάκι σε μια τούρτα η οποία όμως… δεν υπάρχει…

► Προφανώς και αντιλαμβανόμαστε τι υπονοείτε. Αν “αγγίξουμε” τα γήινα και τα καθημερινά, πείτε μας, έχουν αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες οι πελάτες της εστίασης, ίσως λόγω των νέων δυσμενών οικονομικών δεδομένων;

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Έχουν κόψει όλα τα “περιττά”. Δεν θα παραγγείλουν εύκολα δεύτερο αναψυκτικό, δεν θα επιλέξουν ακριβότερες ετικέτες κρασιών, κάτι που σημαίνει ότι το χύμα έχει γίνει εξ ανάγκης της μοδός. Δεν είναι και λίγοι όσοι δεν προτιμάνε τίποτα και πίνουν νερό…

► “Επόμενος σταθμός Χριστούγεννα”. Ποια είναι η δική σας πρόβλεψη; Πέρσι κατά γενική ομολογία οι τζίροι των επιχειρήσεων της πόλης ήταν αποκαρδιωτικοί…

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Δεν υπολογίζω τα Χριστούγεννα στο πλάνο, ας το πάρουμε απόφαση το Ναύπλιο δεν είναι Χριστουγεννιάτικος προορισμός. Ιδίως αν χιονίσει στα βουνά τους ξεχνάμε όλους. Τα έχουμε βιώσει όλα αυτά εδώ και τόσα χρόνια. “Χριστούγεννα στην πόλη και Πάσχα στο χωριό”.

► Που “πάει” η καφεστίαση και στο Ναύπλιο κύριε Λαμπρόπουλε; Αν και δεσπόζει στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς η περιοχή εν τούτοις τα δεδομένα τείνουν να αποκτήσουν αρνητικό πρόσημο… Θα αντέξουν τα καταστήματα;

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Θα αντέξουν όσοι υπερβάλουν εαυτούς με προσωπικές θυσίες. Θα υπάρξουν ιδιοκτησιακές αλλαγές. Είναι ολοφάνερο πλέον ότι το “βαρέλι έχει κι άλλο πάτο”. Τα πράγματα θα χειροτερέψουν, εκτιμώ ότι και ο πιο αισιόδοξος του κλάδου μας επειδή βιώνει στο πετσί του την δυστοπία το έχει αντιληφθεί.

► Η Δημοτική αρχή προφανώς δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων…

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Καμία δημοτική αρχή δεν είχε να επιδείξει ένα άρτιο, οργανωμένο τουριστικό πλάνο. Πόσο μάλλον η παρούσα η οποία είναι νεοσύστατη και έχει εκκινήσει “στραβά” κατά γενική ομολογία. Δεν νομίζω ότι με την υφιστάμενη δομή της δύναται να διαχειριστεί με επάρκεια το Brand Name του Ναυπλίου. Απαιτούνται “φρέσκιες” ιδέες χθες.

► Συμφωνείτε με το αφήγημα ότι ο Τουρισμός αποτελεί τη “βαριά βιομηχανία” της Ελλάδας; Επί της ουσίας στη χώρα μας, ελλείψει δικής μας παραγωγής, δεν έχει αποκτήσει ένα χαρακτήρα καθαρά μεταπρατικό;

Μανώλης Λαμπρόπουλος: Κατ΄εξαίρεσιν στο δικό μου είδος, τα θαλασσινά αλλά και πολλά προϊόντα είναι εγχώρια. Αλλά σε γενικές γραμμές τα παρελκόμενα, καθώς και σε πολλές περιπτώσεις τα ίδια τα προϊόντα στον μεγαλύτερο όγκο τους είναι εισαγόμενα. Απολύτως λογικό σε μια χώρα η οποία δεν παράγει τίποτα. Αν το αναλύσουμε θα καταλήξουμε ότι είναι ένα σύντομο ανέκδοτο το να αποκαλούμε “βαριά βιομηχανία” τον Τουρισμό. Όταν η αγροτική διαθεσιμότητα σε προϊόντα και αγαθά καλύπτει ένα ελάχιστο ποσοστό της τουριστικής ζήτησης. Όταν σερβίρει ένα μαγαζί – όχι στο Ναύπλιο – αλλά γενικά στην Ελλάδα πρωινό αλλά δεν είναι σχεδόν τίποτα πάνω στο τραπέζι δικής μας παραγωγής. Ας καταλάβουμε επιτέλους ότι η Ελλάδα δεν είναι ούτε ο Άγιος Μαυρίκιος ούτε οι Σεϊχέλες και ο νοών νοείτω…

Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στο Facebook

Αποκλειστικές Έρευνες Συνεντεύξεις και Άρθρα
Ειδήσεις από: Ναύπλιο Άργος Ερμιονίδα Τρίπολη – Κορινθία Αθλητικά

Γερανιός-2
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Τελευταίες ειδήσεις

Τα πιο δημοφιλη