82 Νεκροί στην άσφαλτο της Πελοποννήσου

0

Το πρώτο πραγματικά καλοκαιρινό Σαββατοκύριακο έφερε εκατοντάδες εκδρομείς στις παραλίες της ανατολικής Πελοποννήσου, πολλοί από τους οποίους έφτασαν στην περιοχή μας για μια ολοήμερη απόδραση από την πρωτεύουσα και άλλοι έσπευσαν να κάνουν χρήση των εξοχικών τους.

Η πρωτομηνιά του Ιουλίου που συνέπεσε με Κυριακή συνοδεύτηκε και από ένα μάλλον συνηθισμένο για τους Αθηναίους μποτιλιάρισμα στην εθνική οδό και στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ Αγίων Θεοδώρων και Κινέτας, μποτιλιάρισμα που επιδείνωσε η χρήση της ΛΕΑ από αμφίβολης ευφυίας οδηγούς αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Αυτόπτες μάρτυρες διεμήνυσαν στην εφημερίδα μας πως πριν την Κακιά Σκάλα είχαν κάνει την εμφάνισή τους περιπολικά της Τροχαίας, ίσως όμως να χρειάζονται περισσότερο δραστικά μέτρα για να πειθαρχήσουν οι οδηγοί.

Αναφερόμαστε κυρίως στους οδηγούς της πρωτεύουσας που συνηθισμένοι ίσως από τα καθημερινά ζιγκ – ζαγκ στους δρόμους της μεγάλης πόλης μεταφέρουν το καλοκαίρι τις συνήθειές τους στα μέρη που πηγαίνουν διακοπές. Δεν είναι τυχαίο που η πτώση στα ατυχήματα μέσα στην Αττική “ισοφαρίζεται” από την άνοδο των ατυχημάτων στις περιοχές που είναι κοντά στην Αττική και αυτό δεν είναι κάποια εμπειρική παρατήρηση, αλλά το αποδεικνύουν οι αριθμοί.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2017 και τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2018, ο αριθμός των ατυχημάτων που σημειώνονται στους τέσσερις νομούς της ανατολικής Πελοποννήσου και στη Μεσσηνία (άρα μιλάμε για το σύνολο της Περιφέρειας Πελοποννήσου) αυξάνεται τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο κακός καιρός του χειμώνα του 2017 ή οι έξοδοι το Πάσχα δεν ανταγωνίζονται (με τη μακάβρια έννοια) την αύξηση που σημειώνεται τους καλοκαιρινούς μήνες, η οποία αύξηση δεν περιορίζεται δυστυχώς σε τσαλακωμένες λαμαρίνες ή μερικά επιπόλαια τραύματα.

Για όλη την περίοδο που εξετάζουμε ο Ιούλιος του 2017 ήταν ο χειρότερος μήνας με 12 νεκρούς στους δρόμους της Περιφέρειας και από αυτούς οι μισοί χάθηκαν στην Κορινθία, ενώ τέσσερις στη Μεσσηνία.

Πιο γενικά, τα περισσότερα ατυχήματα καταγράφονται γενικότερα στην Κορινθία και μάλλον συμπίπτουν με τις αυξημένες εξόδους των κατοίκων της Αθήνας. Για παράδειγμα τόσο τον Απρίλιο του 2017 όσο και τον Απρίλιο του 2018 είχαμε διπλάσια και τριπλάσια ατυχήματα στην Κορινθία σε σύγκριση με τους αντίστοιχους Μάρτηδες και μπορούμε να υποψιαστούμε πως την “ευθύνη” είχε εδώ η έξοδος του Πάσχα.

Συνολικά σε επίπεδο των πάλαι ποτέ νομών από τα 663 ατυχήματα της περιόδου που εξετάζουμε σχεδόν ένα στα τρία γίνεται στην Κορινθία, όμως από τους 82 νεκρούς οι περισσότεροι – 26 τον αριθμό – καταγράφηκαν σε θανατηφόρα τροχαία στη Μεσσηνία.

Στους βαριά τραυματίες (ένας όρος πολύ γενικός και μπορεί να σημαίνει από πολυήμερη ταλαιπωρία στο νοσοκομείο μέχρι μια ολόκληρη ζωή με αυξημένες ανάγκες φροντίδας) η Κορινθία ήταν πάλι στην πρώτη θέση με 24 από τους 63 παθόντες και στους ελαφρά τραυματίες η Κορινθία έρχεται και πάλι στην πρώτη θέση με 258 από τους 791 παθόντες.

Βεβαίως οι αριθμοί αυτοί δεν φτάνουν για να αποτυπώσουν μία πλήρη εικόνα αλλά επαρκούν για να τη σκιαγραφίσουν επαρκώς. Τα πιο επικίνδυνα τροχαία – δηλαδή με τις περισσότερες απώλειες σε ζωές – σημειώνονται το καλοκαίρι στην Περιφέρειά μας και επειδή δεν νομίζουμε πως έχει να κάνει με την άνοδο του υδραργύρου στο θερμόμετρο, εκτίμησή μας είναι πως μεγάλο ρόλο παίζουν οι μετακινήσεις των κατοίκων της πρωτεύουσας, πολλοί από τους οποίους δεν γνωρίζουν τις ιδιομορφίες του τοπικού οδικού δικτύου ή, ίσως, υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους.

Μη γνωρίζοντας τι ακριβώς συμβαίνει, αφού αυτό είναι δουλειά των ειδικών, εμείς περιοριζόμαστε – εκτός από τις παρατηρήσεις μας στους αριθμούς όπως τους δίνει η ΕΛΣΤΑΤ – στην προτροπή να έχετε (και να έχουμε) τα μάτια δεκατέσσερα όταν οδηγούμε.

Έρευνα της «Ενημέρωσης της Περ. Πελοποννήσου»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here