“Οι πόλεις που μαθαίνουν” (“Learning cities”) είναι ένα πρόγραμμα της UNESCO, στο οποίο αξιοποιείται η ολιστική και η Διά Βίου θεώρηση των διαφορετικών φορέων εκπαίδευσης και μάθησης μιας πόλης.
Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο, το Σάββατο 24 Νοεμβρίου, στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου, ο Δήμος Κορινθίων και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Μονάδα Μεθοδολογίας Πολιτικών και πρακτικών Επιμόρφωσης) πραγματοποίησαν Ημερίδα με θέμα: “Η Κόρινθος, στο πλαίσιο των πόλεων που μαθαίνουν”, έχοντας ως βασικό στόχο την καλύτερη προετοιμασία για την ένταξη της Κορίνθου στο Διεθνές Δίκτυο της UNESCO “Οι πόλεις που μαθαίνουν”. Πρόκειται για μία ένταξη, που διευκολύνει ελληνικές και διεθνείς συνέργειες και δικτυώσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, στην ανάπτυξη, στην ανάδειξη και την αξιοποίηση της τουριστικής ανάπτυξης.
Στην 1η Συνεδρία, κατά την έναρξη της Ημερίδας, απηύθυναν χαιρετισμό ο κ.Παναγιώτης Λούμπας, Γενικός Γραμματέας Δήμου Κορινθίων, ο κ.Αλέξανδρος Αντωνίου, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο κ.Ιωάννης Φειδάς, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο κ.Απόστολος Παπαφωτίου, Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου, ο κ.Αλέξανδρος Πνευματικός, Δήμαρχος Κορινθίων και διαβάστηκαν ο χαιρετισμός της Προέδρου του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΤΚΕΠ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (ΠΑΠΕΛ) κ.Δέσποινας Καρακατσάνη και του Πρύτανη του ΠΑΠΕΛ, κ.Αθανάσιου Κατσή.
Ο κ.Γιώργος Μπαγάκης, Καθηγητής στην Μονάδα Μεθοδολογίας Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ και η κ.Γαρυφαλιά Χριστοπούλου, από τον Δήμο Κορινθίων παρουσίασαν το πλαίσιο της Ημερίδας.
Η συνεδρία συνεχίστηκε με την ανάπτυξη των θεμάτων “Γιατί η Κόρινθος στο πλαίσιο των πόλεων που μαθαίνουν;” από την Ομάδα Διά Βίου Μάθησης της ΜΜΠΠΕ του ΤΚΕΠ του ΠΑΠΕΛ και Δίκτυο “Η Κορινθία που μαθαίνει”: κ.Μαρία Πετρακάκη, κ.Φιλιώ Θεοδώρου, κ.Νίκο Ξένο, κ.Λίνα Λυκίδη, κ.Γιώργο Μπαγάκη και “Τοπική αυτοδιοίκηση, η Διά Βίου Εκπαίδευση και Μάθηση και οι πόλεις που μαθαίνουν”, από την κ.Γεωργία Γκόνου, Διευθύντρια Έρευνας, Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης, της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ).
Στην 2η Συνεδρία, σε παράλληλες ομάδες, στο πλαίσιο σημαντικών εμπειριών πόλεων που μαθαίνουν, παρουσιάστηκαν η εμπειρία τoυ Δήμου Λαρισαίων, από τον κ.Δημήτρη Δεληγιάννη, Αντιδήμαρχο του Δήμου Λαρισαίων και Διδάσκοντα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, η εμπειρία του Δήμου Θέρμης από τον κ.Γιώργο Κουλαουζίδη, Γενικό Γραμματέα του Δήμου Θέρμης και Διδάσκοντα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και η εμπειρία του Δήμου Αθηναίων από την κ.Μαρία Ηλιοπούλου, Αντιδήμαρχο του Δήμου Αθηναίων.
Στην 3η Συνεδρία: “Κόρινθος: ανάγκες, δυνατότητες, οπτικές” για το Τοπικό Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης: Διάγνωση τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών μίλησε η κ.Αλεξάνδρα Στεργιοπούλου, Αυτοτελές Γραφείο Προγραμματισμού – Υπεύθυνη Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Δήμου Κορινθίων, για το Ανοικτό Κοινωνικό Σχολείο στην Κόρινθο στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης μίλησε ο κ.Νίκος Ξένος, “Οι Φίλοι του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Κορινθίων” και για τα Μνημεία της Κορινθίας: τόποι εκπαιδευτικών δράσεων και τουριστικής ανάπτυξης μίλησε η κ.Παναγιώτα Κασίμη, Αρχαιολόγος, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας.
Στην 4η Συνεδρία με το “Στρογγυλό Τραπέζι για τις Πόλεις που Μαθαίνουν” απάντησαν σε ερωτήματα και παρουσίασαν ιδέες και πρακτικές ο κ.Δημήτρης Δεληγιάννης, Αντιδήμαρχος Δήμου Λαρισαίων, Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο , η κ.Μαρία Ηλιοπούλου, Αντιδήμαρχος Δήμου Αθηναίων και ο κ.Γιώργος Κουλαoυζίδης, Γενικός Γραμματέας Δήμου Θέρμης και Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Τέλος, ο κ.Παναγιώτης Λούμπας, η κ.Αλεξάνδρα Στεργιοπούλου, ο κ.Νίκος Ξένος και ο κ.Γιώργος Μπαγάκης έκλεισαν την Ημερίδα, συνοψίζοντας τις παρουσιάσεις και τους στόχους της.
Τσέτσι Τσάνκοβ – Φωτογράφος