Άρτεμις Κοκκινάκη: «Προϊόν χωρίς ετικέτα, αγκίστρι δίχως δόλωμα…»

0
Συνέντευξη στον Κώστα Πρώιμο

Πρόκειται για την διεθνώς καταξιωμένη Ελληνίδα σχεδιάστρια ετικετών που, χάριν στις καλλιτεχνικές ικανότητές που διαθέτει, πολλά παραδοσιακά προϊόντα γίνονται περιζήτητα σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά δίχως σύνορα πλέον και ασφαλώς άκρως ανταγωνιστική.
Ο ανωτέρω πρόλογος γίνεται για την κ. Άρτεμις Κοκκινάκη την πολύπειρη brand designer, η οποία στην ακόλουθη συνέντευξη εξηγεί γιατί ακόμη και τα ανωτέρας ποιότητας εμβληματικά προϊόντα που παράγονται σε μια χώρα, χρήζουν της αναγκαιότητας για μια θελκτική – ιδιαίτερη ετικέτα.

Κώστας Πρώιμος: Πότε αποφασίσατε να εκκινήσετε την ενασχόλησή σας, με την φιλοτεχνία των ετικετών γνωστών ποικιλιών κρασιού;
Α. ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ
: Στον κόσμο του κρασιού βρέθηκα κατά τύχη, όταν εργαζόμουνα σε διαφημιστική εταιρεία έχοντας πελάτη την Οινοεξαγωνική – Ι και Γ. Καλλιγάς. Ήταν η εποχή που ξεκίνησε η μεγάλη πορεία για την εξέλιξη του Ελληνικού οίνου. Τότε, που άρχισε να δίνεται έμφαση στις γηγενείς μας ποικιλίες, στα κρασιά ΠΟΠ και ΠΓΕ όπως τα ονομάζουμε σήμερα, στα «μικρά κτήματα», στις γευσιγνωσίες, αρχή της δεκαετίας του 90. Ήμουν τυχερή γιατί έζησα όλη αυτή την πορεία του κρασιού, έμαθα καλά τον κλάδο και ειδικεύτηκα στην δημιουργία και παρουσίαση του ξεχωριστού αυτού προϊόντος, με γνώση και αγάπη».

Κώστας Πρώιμος: Πόσο σημαντικό είναι για έναν παραγωγό να διαθέτει μια θελκτική ετικέτα – επιγραφή στο προϊόν του;
Α. ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ:
Μια θελκτική ετικέτα / συσκευασία μαζί με την ποιότητα είναι από τα πιο σπουδαία χαρακτηριστικά ενός προϊόντος. Ένα καλό – ποιοτικά προϊόν χωρίς Design είναι σαν ένα αγκίστρι χωρίς δόλωμα. Ο σχεδιασμός (design), θα τραβήξει το μάτι του πελάτη. Και εδώ είναι, ο ρόλος του designer, ο οποίος καλείται δια μέσου της οπτικής επικοινωνίας να δημιουργήσει συναισθήματα που θα αναδείξουν την αξία του προϊόντος. Όταν πάμε να αγοράσουμε κάτι για πρώτη φορά (πχ ένα κρασί) μπορούμε να το δοκιμάσουμε; ΟΧΙ!
Ποιό είναι το βασικό στοιχείο που θα μας δημιουργήσει την επιθυμία / συναίσθημα να το επιλέξουμε; H Aισθητική / Design. Το Design του προϊόντος λειτουργεί σαν «οφθαλμοπαγίδα».
Τα επιθυμητά συναισθήματα ενός επιτυχημένου σχεδιασμού είναι η έλξη, η λαχτάρα, η αγάπη, η έκπληξη υπερηφάνεια η εμπιστοσύνη. Συνεπώς, είναι το στοιχείο που δίνει την προστιθέμενη αξία στο προϊόν».

Κώστας Πρώιμος: Εκτιμάτε πως τη σημερινή εποχή ωριμάζουν οι συνθήκες ούτως ώστε αρκετοί Έλληνες παραγωγοί εμβληματικών – παραδοσιακών προϊόντων να «αποτάξουν» την εσωστρέφεια που τους διακατέχει;
Α. ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ
: Νομίζω ότι η σημερινή εποχή είναι κατ’ εξοχήν η περίοδος της «εξωστρέφειας». Η ενημέρωση, ο ανταγωνισμός, τα social media, και γενικά οι ανάγκες και οι τάσεις που έχουν δημιουργηθεί έχουν δραστηριοποιήσει πολλούς παραγωγούς σε προσπάθειες σημαντικές για την ανάδειξη των παραδοσιακών – εμβληματικών προϊόντων. Βρισκόμαστε πιστεύω, σε καλό δρόμο γιατί υπάρχει έντονη η επιθυμία, και η προσπάθεια να διαδοθεί ευρέως η ιδιαίτερη ταυτότητα, τα χαρακτηριστικά και η μοναδικότητα πολλών ελληνικών προϊόντων στην Ελλάδα και κυρίως στο Εξωτερικό. Φυσικά, έχουμε πολύ δρόμο ακόμη να διανύσουμε, όμως με ένα συντονισμένο και ομαδικό προγραμματισμό εκτιμώ ότι θα έχουμε απτά αποτελέσματα τα επόμενα χρόνια».

Κώστας Πρώιμος: Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε τα πιο διάσημα προϊόντα στα οποία έχετε προσδώσει το προσωπικό σας καλλιτεχνικό αποτύπωμα;
Α. ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ
: «Θα σας αναφέρω μερικά, χωρίς να θέλω να υποτιμήσω πολλά άλλα λιγότερο γνωστά. Ξινόμαυρο Αβέρωφ, Κτήμα Νέμειον, Μέλι Driopis, Botargo Stefos αυγοτάραχο), Sellas Eλαιόλαδο, Pelagros…»

Κώστας Πρώιμος: Έχετε αναλάβει επιτυχώς την κατασκευή περιπτέρων σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού κατά το παρελθόν…Έχετε δε, λάβει και σχετικές βραβεύσεις…
Α. ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ
: Αρχικά ασχολήθηκα με τον σχεδιασμό και την κατασκευή περιπτέρων σε εμπορικές εκθέσεις για προϊόντα των οποίων είχα δημιουργήσει την συσκευασία / το brand τους. Τo περίπτερο αποτέλεσε για μένα την προέκταση και την ολοκλήρωση ενός συνολικού σχεδιασμού αφενός, και αφετέρου μία πρόκληση να δημιουργήσω ένα σκηνικό / ενα περιβάλλον που θα φιλοξενήσει και θα παρουσιάσει το προϊόν. Με το σκεπτικό αυτό σχεδιάστηκαν περίπτερα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και προσεγμένα στην παραμικρή τους λεπτομέρεια. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που βραβεύτηκαν επανειλημμένα τόσο στην Ελλάδα από την Ηellexpo όσο και στο εξωτερικό Αnuga στην Γερμανία. Ωστόσο τα περισσότερα περίπτερα που σχεδιάζω σήμερα, αποτελούν ένα άλλο είδος έκφρασης βασισμένο περισσότερο σε «γραφιστικές» και απεικονίσεις».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here