Η αχαλίνωτη μιντιοκρατία επί ημερών της Κυβέρνησης Μητσοτάκη έχει καταφέρει να επιβάλλει μια εικονικά θριαμβευτική πραγματικότητα κατασκευασμένη πρωτίστως από φθηνά επικοινωνιακά υλικά.
Από τον ανωτέρω κανόνα δεν θα μπορούσε για ευνοήτους λόγους να εξαιρεθεί ο Τουρισμός και συγκεκριμένα ο συνυφασμένος σε αυτόν και απόλυτα εξαρτημένος κλάδος των καταλυμάτων φιλοξενίας αλλά και της καφεστίασης.
Συνομιλήσαμε με τέσσερις επαγγελματίες (έκαστος στο είδος του) για την σκληρή πραγματικότητα η οποία είναι θεατή μόνο σε όσους παλεύουν καθημερινά για την επιβίωση και δεν “απολαμβάνουν” είτε την πολιτική άνοια είτε τις σχέσεις εξάρτησης και διαπλοκής με το Καθεστώς… Τα όσα δήλωσαν Αργολιδείς επιχειρηματίες στην “Ενημέρωση Πελοποννήσου” αποκαθιστούν την αλήθεια που κανείς από τους καθ΄ύλην αρμόδιους δεν θέλει ή δεν μπορεί να αντιμετωπίσει, κρούοντας ταυτόχρονα τον κώδωνα του κινδύνου περί της οικονομικής ασφυξίας στην οποία ήδη έχει περιέλθει ένας μεγάλος αριθμός κυρίως μικρο – μεσαίων επιχειρήσεων, που θεωρητικά αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά του Ελληνικού Τουρισμού.
Μανώλης Λαμπρόπουλος: (Σαβούρας) Το Ναύπλιο δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα της πτώσης του τουρισμού στη χώρα. Οι μεγάλες προσδοκίες που δημιουργήθηκαν με παχιά λόγια και λανθασμένα στοιχεία και για άλλη μια χρονιά με παρωχημένο κεντρικό σχεδιασμό και στόχους τελικά αποδείχθηκαν απλό και επιτυχημένο προεκλογικό τέχνασμα. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και τα ακούμε καθημερινά στους κορυφαίους και πολυδιαφημισμένους τουριστικούς προορισμούς της χώρας και σαφώς και στην πόλη μας.
Οι λόγοι της κατακόρυφης πτώσης του τουρισμού εφέτος έχουν να κάνουν ξεκάθαρα με την καταγωγή των τουριστών, την πολιτιστική ποιότητά τους, την οικονομική τους δυνατότητα και πλέον ξεκάθαρα την ηλικιακή τους κατηγορία. Οι Έλληνες όσο και να θέλουν πλέον δεν μπορούν πλην εξαιρέσεων και οι λοιποί Ευρωπαίοι εταίροι μας είναι το ίδιο οικονομικά αδύναμοι και δίχως καμία διάθεση για καταναλωτική υπέρβαση. Οι υπεράριθμοι ηλικιωμένοι επισκέπτες της πόλης μας αξίζουν απόλυτου σεβασμού αλλά είναι εξ’ορισμού περιορισμένης καταναλωτικής δυνατότητας και εκτός μακροχρόνιου τουριστικού σχεδιασμού.
Για τους Βαλκάνιους δεν τίθεται καν θέμα.
Οι Ρώσοι εξαφανίστηκαν και οι μεσήλικες Ισραηλίτες δεν μπορούν να αντισταθμίσουν ούτε την κατανάλωση ούτε την ποιότητα και το θέαμα, απεναντίας. “Όαση” παραμένουν οι Αμερικανοί τουρίστες αν και αισθητά αρκετά λιγότεροι από τα προηγούμενα χρόνια αλλά και με χαμηλότερη καταναλωτική διάθεση όσο ποτέ . Οι απόδημοι Έλληνες μας τιμούν για άλλη μια χρονιά με την παρουσία τους δίχως όμως να μπορούν να αντιληφθούν και να ακολουθήσουν τις εξελίξεις για την άνευ προηγουμένου άνοδο των τιμών.
Η ακρίβεια είναι υπαρκτή, καλπάζει καθημερινά κι ανεξέλεγκτα, η αύξηση του κόστους πλήττει πρώτα τους επιχειρηματίες της εστίασης και σαφώς τον επισκέπτη – καταναλωτή ως τελικό αποδέκτη του προϊόντος. Οι αρχές του τόπου είναι απορροφημένες στη διεξαγωγή του δικού τους προεκλογικού αγώνα και δίχως πλάνο και κίνητρα αφήνουν την πόλη για άλλη μια χρονιά στην τύχη της. Η χρονιά φέτος μοιάζει χαμένη νωρίτερα από ποτέ.
Σίμος Κάιμασίδης: (Porto Panorama) Καταρχάς να σας ευχαριστήσω κ. Πρώιμε που δίνετε το βήμα σε μας τους αυτοαπασχολούμενους βιοπαλαιστές του Τουρισμού να εκφράσουμε άποψη για τον κλάδο μας. Παρότι διατυμπάνιζαν οι γνωστοί δημοσιολόγοι στις αρχές της Τουριστικής περιόδου για αύξηση, εμείς οι αυτόπτες μάρτυρες είχαμε εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη.
- Όταν μετά δυσκολίας και τελευταία στιγμή καταφέραμε να πληρώσουμε τα δωμάτια μας το Πάσχα που είναι υψηλή περίοδο εδώ στην Ερμιονίδα και οι επισκέπτες ήταν κυρίως ζευγάρια και όχι οικογένειες!
- Όταν μπήκε ο Μάιος, ο κατεξοχήν μήνας του εισερχόμενου Τουρισμού και οι αλλότριοι επισκέπτες όχι μόνο ήταν άφαντοι, αλλά ούτε καν είχαμε ζήτηση από αυτούς για τους θερινούς μήνες!
- Όταν όλος ο Μάιος ήταν κυρίως ένα Σάββατο και τις καθημερινές εξυπηρετούσαμε ολίγους τυχαίους περαστικούς ή τους κατά ανάγκη διαμένοντες λόγω εργασίας!
Από ότι αντιλαμβάνεστε ο Μάιος έκλεισε με αρνητικό πρόσημο και ανησυχητικά σημάδια για την μεσαία και υψηλή περίοδο.
Αναφορικά με τον Ιούνιο, η φθίνουσα πορεία ανετράπη στα μέσα του μήνα κατά συμβεβηκότος, από σύμπτωση δηλαδή, λόγω της εκδήλωσης που είχε στον τόπο μας μία γνωστή πολυεθνική εταιρεία και έπειτα συνεχίστηκε η κατιούσα μέχρι τέλος του μήνα.
Τέλος, οφείλω να αναφέρω ότι τα ολιγόευρα κουπόνια που μοίρασαν οι κρατούντες της εξουσίας στους δικαιούχους του προγράμματος, Τουρισμός για Όλους, ναι μεν μας έδωσαν μία ανάσα ,διότι χωρίς αυτά ο Μάιος και ο Ιούνιος θα ήταν στα Τάρταρα, αλλά από την άλλη επί της ουσίας αυτοχρηματοδοτήσαμε εμείς οι ίδιοι οι φορολογούμενοι Πολίτες στοχευμένα τον κλάδο του εσωτερικού Τουρισμού ώστε να μειωθεί λίγο, έστω και φαινομενικά, η συνολική πτώση!
Χρονικά διανύουμε την Μεσαία Περίοδο πορευόμενοι ολοταχώς προς την κορύφωση της Τουριστικής περιόδου. Ευδιάκριτα είναι πλέον τα σημάδια της ανασταλτικής τάσης των εν δυνάμει επισκεπτών μας. Το μεσαίο Ευρωπαϊκό βαλάντιο αιμορραγεί ολοφάνερα καθότι φέτος ήταν η μοναδική χρονιά που ήταν εξ ολοκλήρου απόν από το δικό μας Τουριστικό κατάλυμα. Η Ελληνική οικογένεια ασφυκτιά οικονομικά με αποτέλεσμα να λιγοστεύει τις διαμονές της ή εξ ανάγκης να προτιμάει μη πιστοποιημένα καταλύματα τύπου Airbnb δίχως παροχές. Τα ζευγάρια ή οι παρέες φίλων εν τοις πλείστοις είναι φέτος οι επισκέπτες μας και αυτοί με ολιγοήμερες αποδράσεις.
Τα μικρά τουριστικά καταλύματα στηρίζονται κυρίως στην ραχοκοκαλιά της οικονομίας που είναι η μικρομεσαία τάξη, εφόσον αυτή δεινοπαθεί θα δεινοπαθήσουμε και εμείς. Η φετινή χρονιά από ότι δείχνει μέχρι τώρα αλλά και από τις κρατήσεις που έχουμε, κρίνεται από την οικονομική ευχέρεια των συμπατριωτών μας, ο νοών νοείτω!
Βασίλης Φλώρος: (Ηappy Flo) Ως προς το εφετινό καλοκαίρι τα στατιστικά δεδομένα το κατατάσσουν ίσως σε ένα από τα χειρότερα της δεκαετίας. Ξέρετε τι σημαίνει να έχουν ακριβύνει οι πρώτες ύλες εώς και 100% μέσα σε ενάμιση χρόνο περίπου; Ένα οργανωμένο κατάστημα καφεστίασης έχει πάρα πολλά έξοδα. Πώς θα αντιμετωπίσουμε την λαίλαπα των ανατιμήσεων; του ρεύματος, των super markets… Ένας θεός γνωρίζει με πόση δυσκολία ανταπεξερχόμαστε μέχρι στιγμής ακόμη και στη μισθοδοσία.
Το αφήγημα περί Τουρισμού και ανάπτυξης έχει καταρρεύσει. Τι και αν δουλέψουμε για ένα μήνα τον Αύγουστο; Προς το παρόν “αποχαιρετάμε τουριστικά” (μετά τους Μάιο και Ιούνιο) και τον Ιούλιο που ξέραμε… Μας “βομβαρδίζουν” στις ειδήσεις περί επιδρομής επισκεπτών σε δύο – τρείς δημοφιλείς προορισμούς τα Σαββατοκύριακα και επισημαίνουν ότι η Αθήνα ασφυκτιά από τουρίστες. Από κει και πέρα; Οι Έλληνες στην πλειοψηφία τους έχουν κόψει σχεδόν τα πάντα. Το να βγεις με τη γυναίκα σου και τα παιδιά σου για ένα φαγητό θεωρείται πλέον πολυτέλεια.
Τι περιμένουμε; να εκδώσουν και restaurant pass; Η κατάσταση και στην επαρχία μας έχει φτάσει στο απροχώρητο, κακά τα ψέματα, ο κόσμος δεν έχει πλέον χρήματα, ίσα που μια οικογένεια ανταπεξέρχεται στα βασικά της έξοδα….
Κώστας Δασακλής: (Cava Dasakli) Ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δίνετε για να διατυπώσω τις απόψεις μου πάνω σε θέματα που βασανίζουν θεωρώ την συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών σε όλη την χώρα. Ζούμε και δραστηριοποιούμαστε σε μία άκρως τουριστική πόλη, πράγμα που σημαίνει ότι εξαρτόμαστε πάρα πολύ από τη γενικότερη οικονομία όλης της Ευρώπης θα έλεγα. Ο μεγαλύτερος τζίρος προέρχεται από τις επιχειρήσεις εστίασης. (HORECA)
Αρχικά θα κάνω έναν διαχωρισμό όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό.
Πρώτον σε, εγχώριο καταναλωτή – τουρισμό, όπου ζει, εργάζεται, αμείβεται, αποδίδει φόρους, άμεσους και έμμεσους στην Ελλάδα, και δεύτερον στον εξωτερικό καταναλωτή – τουρισμό. Εφόσον λοιπόν μιλάμε για εγχώριο καταναλωτή τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα. Γιατί κακά τα ψέματα όταν ο μέσος μισθός μετά βίας αγγίζει τα 800 ευρώ, δύσκολα μπορείς να καταναλώσεις αγαθά τα οποία δεν είναι και τόσο αναγκαία, όπως π.χ. το αλκοόλ.Σίγουρα μιλάμε για μία πολύ προβληματική εγχώρια οικονομία. Μιλάμε για μία οικονομία όπου η προβληματική της συμπεριφορά έχει ξεπεράσει μία δεκαετία.
Συνεπώς ο εγχώριος καταναλωτής είναι θα έλεγα αρκετά μαζεμένος ως προς την κατανάλωση και τη συχνότητα στους χώρους της εστίασης. Με αποτέλεσμα σοβαρή μείωση της κατανάλωσης και του τζίρου. Όποιος δεν το αντιλαμβάνεται αυτό, ζει σε άλλο πλανήτη. (ή την έχει φτιαγμένη την βολή του )
Το μεγάλο ερωτηματικό λοιπόν, για εμένα είναι στον εξωτερικό καταναλωτή – τουρισμό. Εκεί τα πράγματα είναι πολύ ανησυχητικά.
Υποτίθεται πως ο εξωτερικός τουρισμός είναι η μεγαλύτερη δύναμη, και στην περιοχή μας αλλά γενικότερα στην Ελληνική οικονομία όσον αφορά τις υπηρεσίες τουρισμού πάντα. Δεν χρειάζεται ούτε να ακούσουμε, ούτε να διαβάσουμε. Διακρίνουμε και μόνοι μας πως ο εξωτερικός τουρισμός – καταναλωτής κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα έως ώρας. Κοντεύουμε μέσα Ιουλίου και ακόμα λέμε πως δεν έχουμε ξεκινήσει. Δεν μπορώ να καταλάβω τι περιμένουμε όλοι μας. Κάτι πάει λάθος, δεν είναι όλα ΑΡΙΣΤΑ όπως μας λένε. Επίσης, κανένας λογικός άνθρωπος δεν νομίζω να πιστεύει πως θα σώσουμε μία σεζόν πού προέρχεται από μέτριες έως κακές σεζόν λόγο covid 19 δουλεύοντας δύο μήνες.
Το συμπέρασμα στα δικά μου μάτια είναι πως η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή και κρίσιμη για την βιωσιμότητα όλου αυτού του κλάδου γύρω από τον τουρισμό.
Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στο Facebook και στο Google News
Ειδήσεις από: Ναύπλιο – Άργος – Ερμιονίδα – Τρίπολη – Αθλητικά – Άρθρα – Αποκλειστικές Έρευνες και Συνεντεύξεις.