ΕρευνεςΣΔΕ Κρανιδίου: Σκληρή δουλειά και “δίψα” για μάθηση…

ΣΔΕ Κρανιδίου: Σκληρή δουλειά και “δίψα” για μάθηση…

Συνέντευξη στον Κώστα Πρώιμο
Του Κώστα Πρώιμου

Άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, άνθρωποι του μόχθου και της σκληρής δουλειάς, εντούτοις απτόητοι παρακινούνται ορμώμενοι από την δίψα και τον άκρατο ενθουσιασμό για μάθηση. Οι διπλοβάρδιες σε καθημερινή βάση και ο αφόρητα πιεσμένος χρόνος τους δεν στάθηκαν εμπόδιο ώστε αποτολμήσουν. Παρακολουθούν με ζήλο τον πρώτο και δεύτερο κύκλο μαθημάτων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Κρανίδι, ευχόμενοι και για την δημιουργία εσπερινού λυκείου, συνεπαρμένοι ως νεοφερμένοι επιβάτες στο μεγάλο τρένο της γνώσης.

Επισκεφτήκαμε το γυμνάσιο του Κρανιδίου, εκεί που στις ταπεινές του αίθουσες στεγάζεται ένας πολύτιμος εκπαιδευτικός θεσμός (ΣΔΕ) εδώ και δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια. Συνομιλήσαμε με τους ενήλικους μαθητές. Τι αποκομίσαμε; Μια αστείρευτη και σπανίζουσα θέληση για μάθηση. Διαβάστε τι δήλωσαν για την φοίτηση τους στο ΣΔΕ Κρανιδίου τέσσερις μαθήτριες, δύο μαθητές αλλά και τι επισήμανε ο καθηγητής τους.

Μιρέλα Σέχου: Ήρθα να παρακολουθήσω το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας γιατί δεν μπόρεσα να συνεχίσω την εκπαίδευση στην χώρα μου. Θέλω να μάθω περισσότερα πράγματα, για την Ελλάδα. Θέλω να αισθάνομαι ως μια ισότιμη πολίτης στην χώρα που ζω και εργάζομαι. Μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον όλα τα μαθήματα, η Γλώσσα, η Γεωγραφία και τα Αγγλικά. Έχω ανέβει στο τρένο της εκπαίδευσης και θα ήθελα να ακολουθήσω όσο το δυνατόν περισσότερη διαδρομή. Θα ήθελα να φοιτήσω και στο Λύκειο. Είμαι τυχερή διότι εδώ όλοι οι Καθηγητές, η διευθύντρια μας, στέκονται στο πλευρό μας και παροτρύνουν τις προσπάθειες μας. Προσωπικά με τη βοήθεια τους έδωσα εξετάσεις για να αποκτήσω την ελληνική ιθαγένεια, αισθάνομαι πολύ υπερήφανη που τα κατάφερα.

Ειρήνη Σέχου: Ήρθα για να εκπληρώσω τα όνειρα μου. Ταξιδέψαμε το 1997 στην Ελλάδα, οι συνθήκες στην Αλβανία ήταν δύσκολες και δεν κατάφερα να τελειώσω το σχολείο. Με την ύπαρξη του ΣΔΕ μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία. Μακάρι να μπορούσα να γυρίσω πίσω στο χρόνο και να ερχόμουν στην Ελλάδα από το δημοτικό. Μου αρέσει η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η Γεωγραφία και η Φυσική. Για να είμαι ειλικρινής περίμενα τα πράγματα να είναι πιο δύσκολα. Νόμιζα πως δεν θα τα καταφέρω. Όμως είμαι τυχερή γιατί οι καθηγητές μας είναι φανταστικοί και θερμοί υποστηρικτές της προσπάθειας μας. Ευχόμαστε να αποκτήσουμε στην περιοχή ένα εσπερινό λύκειο, γιατί θέλω πολύ να φοιτήσω, να συνεχίσω τις σπουδές μου.

Άιντα Τσάνη: Ήρθα στην Ελλάδα το 2004. Μου έδωσε το σχολείο μια δεύτερη ευκαιρία στην μάθηση. Εκτιμώ ότι είναι από τα πολυτιμότερα αγαθά για έναν άνθρωπο. Μου αρέσει η Γλώσσα, τα μαθήματα κοινωνικής εκπαίδευσης και η Γεωγραφία. Αν μπορούσα θα είχα έρθει νωρίτερα να φοιτήσω στο ΣΔΕ. Επόμενος στόχος μου είναι το λύκειο. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους Καθηγητές εδώ, κάνουν μια καταπληκτική δουλειά, με μεράκι. Τα παιδιά μας γεννήθηκαν στην Ελλάδα, είναι πλέον για εμάς η δεύτερη πατρίδα μας.

Γράμος Καμπάση: Είχα ξεκινήσει πριν είκοσι χρόνια ένα κύκλο μαθημάτων αλλά αναγκάστηκα να διακόψω. Με παρακίνησε ένα παιδί που έχω στην δουλειά, παρακολουθούσε το ΣΔΕ. Όταν πήγα να βγάλω πινακίδες ως επαγγελματίας οδηγός φορτηγού μου ζήτησαν απολυτήριο γυμνασίου ή λυκείου. Η αλήθεια είναι πως από τις πρώτες ώρες των μαθημάτων άρχισα να ενδιαφέρομαι πολύ για τις νέες γνώσεις. Ένας ολόκληρος κόσμος ανοιγόταν μπροστά μου. Ενθουσιάστηκα. Πάντως αυτό που ήθελα από παιδί έγινα. Επαγγελματίας οδηγός. Θα έλεγα σε όλους όσους δεν έχουν φοιτήσει σε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας να έρθουν και να δοκιμάσουν. Είναι σαν να γεμίζουν ένα κενό μέσα τους. Σπουδαίο πράγμα η μάθηση! Ποτέ δεν είναι αργά! Κάθε άλλο θα τους έλεγα..

Αρτούρ Μπούζι: Ζω στην Ελλάδα τριάντα χρόνια. Στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ήρθε πρώτα η γυναίκα μου. Το τελείωσε και μετά ήρθα και εγώ. Ήμουν λίγο πιο “πνιγμένος” στη δουλειά εκείνη την περίοδο. Η αλήθεια είναι πως με παρακίνησε να φοιτήσω κάποιος που τελικά ο ίδιος δεν δοκίμασε ποτέ. Βιοπορίζομαι ως οδηγός, αλλά ενθουσιάστηκα με όλα τα μαθήματα. Θέλω να συνεχίσω και στο λύκειο παρά τις δύο δουλειές που κάνω όπως και όλοι μας. Μακάρι να γίνει ένα εσπερινό στο Κρανίδι.

Εντιόλα Ντέμο: Ήθελα πάρα πολύ να τελειώσω το σχολείο, μου αρέσει να μαθαίνω και να διαβάζω. Μου αρέσει η Γλώσσα, και η Γεωγραφία. Όπως οι περισσότεροι θα θέλαμε να συνεχίσουμε και στο λύκειο. Πολλά πράγματα που ακούγαμε έξω, σε συζητήσεις διαπιστώσαμε εδώ μέσα από το μάθημα ότι τα ακούγαμε μισά ή στο περίπου. Μισές αλήθειες που λέμε… Ξυπνάει τον άνθρωπο η γνώση. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές που με τη σημαντική βοήθεια τους γινόμαστε κάθε μέρα και καλύτεροι.

Δημήτρης Αργείτης: Δασοπόνος – Περιβαλλοντολόγος: Έχουμε αρκετή προσέλευση στον θεσμό του ΣΔΕ στο Κρανίδι, τόσο από πλευράς μαθητών όσο και καθηγητών. Είναι σημαντική η λειτουργία του γιατί αποκτούμε μια αμφίδρομη σχέση με τους μαθητές. Και αυτοί μαθαίνουν από εμάς και εμείς από τους ιδίους. Η σημαντική – μορφωτικού επιπέδου δουλειά που γίνεται εδώ και πολλά χρόνια στο τοπικό ΣΔΕ θα πρέπει να είναι το εφαλτήριο για την ολοκλήρωση του κόπου όλων με την λειτουργία ενός εσπερινού λυκείου που είναι άλλωστε και το ζητούμενο. Εξάλλου, με αυτή τη συνέχεια στην εκπαιδευτική βαθμίδα θα πετύχουμε ακόμη μεγαλύτερη προσέλευση μαθητών.

Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στη σελίδα μας στο Facebook

Στην ομάδα και στις ειδήσεις της Google News

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταίες ειδήσεις

Περισσοτερα