Μάριος Φιρφιλιώνης: Οι ενήλικοι βγαίνουν από το «μαθησιακό προσκήνιο»

0

«Διαφαίνεται ότι οι ενήλικοι σιγά-σιγά, βγαίνουν από το «μαθησιακό προσκήνιο»… Άνθρωποι που ήθελαν να διδαχτούν μια ξένη γλώσσα στον ελεύθερο τους χρόνο, παρά τα μειωμένα δίδακτρα που επιτάσσουν οι καιροί, αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και «κάνουν πίσω», σε ποσοστό άνω του 40%…αναγκαστικά….» επισημαίνει ο κ. Μάριος Φιρφιλιώνης, ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου ξένων γλωσσών Ιnterlingua), που δραστηριοποιείται στο Ναύπλιο.
ο κ. Μάριος Φιρφιλιώνης, ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου ξένων γλωσσών (Ιnterlingua), που δραστηριοποιείται στο Ναύπλιο από το 2000, δίνει τις δικές του απαντήσεις και σε άλλα εξίσου ενδιαφέροντα ερωτήματα, όπως:
Ποια ξένη γλώσσα παρουσιάζει, αυξημένη ζήτηση ως προς την εκμάθηση της και στην Αργολίδα; Παραμένει η Αγγλική ως κυρίαρχη ομιλούμενη; Ποιά ομάδα ανθρώπων στερείται πλέον, λόγω της οικονομικής ύφεσης, την χαρά της μάθησης; Υπάρχουν ακόμη οι καλοί μαθητές; Γιατί τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, βγαίνουν κερδισμένα σε πολλούς τομείς, παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία;

Διαβάστε την συνέντευξη που παραχώρησε στον Κώστα Πρώιμο

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Οι αρνητικές οικονομικές συγκυρίες, έχουν αναδείξει νέες τάσεις, ως προς το ενδιαφέρον του κόσμου, στην εκμάθηση ξένων γλωσσών;

ΦΙΡΦΙΛΙΩΝΗΣ: «Η νέα τάση, στην εκμάθηση ξένων γλωσσών και στην Αργολίδα, είναι τα Ρώσικα… Το παρατηρούμε σταδιακά, από την ζήτηση που αυξάνει… Σε ένα μεγάλο «μπλοκ» από Βαλτικές χώρες, που άνηκαν στην πρώην ΕΣΣΔ, μιλάνε όπως ξέρετε τα Ρώσικα. Το διαπιστώνουμε και από τους οικονομικούς μετανάστες, στην δική μας χώρα… Ακόμη δεν υπάρχει, επαρκές διδακτικό προσωπικό στην Αργολίδα ικανό να καλύψει την ζήτηση, με πιστοποιημένους αλλοδαπούς καθηγητές, οι οποίοι να έχουν κατανοήσει καταρχήν την Ελληνική γλώσσα, ώστε να μπορούν να μεταφράσουν τους «γλωσιφίες» «Γοθ» ή γέφυρες …Γιατί μπορεί να υπάρχουν αρκετοί που διδάσκουν κατ’ οίκον, αλλά ελάχιστοι έχουν την επιστημονική κατάρτιση, για να διδάξουν σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό χώρο. Εκτιμώ πως στο άμεσο μέλλον, θα δούμε αρκετούς Έλληνες Καθηγητές, των οποίων η ειδικότητα έχει κορεσθεί (π.χ Γαλλική γλώσσα,) να διδάσκουν την Ρωσική, αλλά και την Κινέζικη.. .Ήδη προτρέπω πολλούς να ασχοληθούν, για να δημιουργήσουν καινούριους επαγγελματικούς δρόμους…»

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ωστόσο γλώσσες όπως η Αγγλική ή η Γαλλική, να υποθέσουμε ότι δεν «παραγκωνίζονται» ;

ΦΙΡΦΙΛΙΩΝΗΣ: «Τα Αγγλικά παραμένουν, ως απόλυτα κυρίαρχη γλώσσα και στην Χώρα μας και φυσικά στα φροντιστήρια της Αργολίδας… Στην περιοχή μας, λόγω του Τουρισμού, την τιμητική τους έχουν και τα Ιταλικά, αλλά και τα Γερμανικά… Η Γαλλική όμως βρίσκεται τα τελευταία χρόνια, σε πτώση… Δεν υπάρχει πλέον τόση ζήτηση, στην εκμάθησή της…»

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Η ύφεση προφανώς, έχει επιφέρει επιπτώσεις και στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ξένων γλωσσών… Ποια είναι η εικόνα που έχει διαμορφωθεί, την τελευταία πενταετία;

ΦΙΡΦΙΛΙΩΝΗΣ: «Θα έλεγα, πως παρά την οικονομική κρίση, λόγω της δεδομένης κατάστασης που επικρατεί στον χώρο της Δημόσιας εκπαίδευσης, οι γονείς εξακολουθούν να στέλνουν τα παιδιά τους, στα ιδιωτικά φροντιστήρια… Σε αυτό τον τομέα δεν παρατηρείται, μια αρνητική συνέπεια για εμάς, λόγω της κακής οικονομικής συγκυρίας. Μπορώ να πω, λόγω της πιστής και οργανωμένης δουλειάς που κάνουμε, είχαμε και μια αύξηση τα τελευταία χρόνια, διότι σπουδαστές που δεν άντεχαν πια το κόστος της διδασκαλίας κατ΄ οίκον, ήρθαν σε εμάς. Ουσιαστικά η κρίση ευνόησε, την οργανωμένη ιδιωτική εκπαίδευση… Βέβαια, βαλλόμαστε όπως και κάθε κλάδος, από την κακή οργάνωση της αγοράς… Δηλαδή μπορεί οποιοσδήποτε, χωρίς εχέγγυα, ρίχνοντας μια τιμή επειδή ο ίδιος ίσως να έχει πρόβλημα βιοποριστικό, να μαθαίνει με πέντε ευρώ, τα παιδάκια αγγλικά …Καλώς ή κακώς, ζούμε στο Καπιταλιστικό σύστημα και αυτά τα φαινόμενα υπάρχουν… Διανύουμε μια περίοδο, αναμόχλευσης της αγοράς … «Τα νερά ακόμη είναι ανακατεμένα»… Ως προς τα τμήματα που σημειώνουν πτώση… Διαφαίνεται ότι οι ενήλικοι σιγά-σιγά, βγαίνουν από το «μαθησιακό προσκήνιο»… Άνθρωποι που ήθελαν να διδαχτούν μια ξένη γλώσσα στον ελεύθερο τους χρόνο, παρά τα μειωμένα δίδακτρα που επιτάσσουν οι καιροί, αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και «κάνουν πίσω», σε ποσοστό άνω του 40%…αναγκαστικά….»

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Να σταθούμε λίγο, στο ζήτημα της κατάστασης η οποία επικρατεί στον χώρο της Δημόσιας εκπαίδευσης, που «μεταφράζεται» ως δωρεάν παιδεία… Εσείς γιατί εκτιμήσατε προηγουμένως, ότι βγαίνετε κερδισμένοι από αυτόν τον «συσχετισμό» ως ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα;

ΦΙΡΦΙΛΙΩΝΗΣ: «Δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία, στην Ελλάδα… Είναι η μεγαλύτερη ψευδαίσθηση… Είμαι πατέρας τριών παιδιών και αν δεν είχα φροντιστήριο, θα ήμουν αναγκασμένος να το πληρώνω …Αναλογιστείτε πως οι περισσότεροι γονείς, γράφουν τα παιδιά τους, από την έκτη δημοτικού…. Τα βιβλία διδασκαλίας ξένων γλωσσών, είναι δυσνόητα… Πρέπει τα πράγματα να απλοποιηθούν και το σχολείο να ανεβάσει λίγο την απόδοσή του, γιατί κακά τα ψέματα, χωρίς υποβοήθηση από ένα φροντιστήριο ο μαθητής δεν μπορεί να προχωρήσει στο σχολείο, ούτε στην ξένη γλώσσα… Όσο η ελληνική οικογένεια, θα πληρώνει πάσης φύσεως φροντιστήρια, όχι μόνο ξένες γλώσσες, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο, για δωρεάν παιδεία»…

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Οι μαθητές ως άμεσα θιγόμενοι και τελικοί αποδέκτες, της κατάστασης που επικρατεί στο δημόσιο σχολείο, σας κάνουν παράπονα όταν έρχονται στο φροντιστήριο; Σας εκμυστηρεύονται τις δυσκολίες, που συναντούν καθημερινά;

ΦΙΡΦΙΛΙΩΝΗΣ: «Εμείς εκ των πραγμάτων, αποτελούμε ένα «κρίκο» στην οικογένεια… Συζητάμε με τους γονείς… Αναγκαστικά επισημαίνονται και όλα όσα σας προείπα, μέσα από τις καθημερινές επαφές, που έχουμε με τις οικογένειες… Θα σας πω πως, ξεκινώντας το 2.000, είχαμε δυνατούς μαθητές, όπως και κάθε φροντιστήριο…. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται πως ακόμη και οι δυνατοί μαθητές, δεν μπορούν να αντέξουν την πίεση, που τους ασκείται από το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, στο σχολείο… Παλιότερα οι καλοί μαθητές, μπορούσαν να κάνουν εντατικά και καλοκαιρινά μαθήματα και να προχωρήσουν… Τώρα για λόγους τους οποίους διερευνούμε ακόμη και αυτοί παρουσιάζουν, έντονα σημάδια κόπωσης αμέσως… Θα προτιμούσα πιο εμπειρική διδασκαλία και όχι αυτόν τον ανελέητο «βομβαρδισμό» δυσνόητης και υπέρογκης ύλης… Τα παιδιά σιγά-σιγά, χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα και το «τώρα»… Δεν πρέπει όλα να τα διδάσκονται, μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί στην πράξη δεν θα μπορούν να μοιράσουν ούτε δύο… κουλούρια…Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό αυτό το ζήτημα και πρέπει να τύχει της προσοχής των εκάστοτε αρμοδίων, στον νευραλγικό τομέα της εκπαίδευσης…»

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here