ΣυνεντεύξειςΚορίνα Θάνου: Όταν ο Ελ - Γκρέκο και ο Πικάσο συνδράμουν στην...

Κορίνα Θάνου: Όταν ο Ελ – Γκρέκο και ο Πικάσο συνδράμουν στην αλληλεγγύη

Συνέντευξη στον Κώστα Πρώιμο
Συνέντευξη στον Κώστα Πρώιμο

Μπορεί ο… Πικάσο να παροτρύνει μαθητές ενός επαρχιακού δημοτικού σχολείου να αγαπήσουν τα μαθήματα τους; Ζωγράφοι όπως ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος να συνδράμουν στην ανάλυση της Ζωής του Ιησού;

Ρωτήσαμε την δασκάλα της 5ης τάξης στο Δημοτικό σχολείο του Πορτοχελίου κ. Κορίνα Θάνου και για να μην μακρηγορούμε, στην ακόλουθη και άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη την οποία η ίδια παρέθεσε στην “Ενημέρωση Πελοποννήσου” θα διαπιστώσουμε πως η διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο διδασκαλίας νομοτελειακά επιδρά καταλυτικά και προφανώς θετικά στην ψυχοσύνθεση και τον τρόπο σκέψης των μικρών παιδιών…

► Πώς εμπνευστήκατε την ιδέα ώστε να εντρυφήσουν οι μαθητές σας στη βιωματική διδασκαλία εν προκειμένω μέσω ζωγραφικής;

Κορίνα Θάνου: Θεωρώ ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια άρνηση, υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος από τα παιδιά για μάθηση. Τους λείπουν τα κίνητρα. Οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις (μέσω τεχνολογίας) σε τεράστιες ποσότητες καθιστούν το σχολείο βαρετό, γιατί ακολουθεί μια στατική διαδικασία. Προφανώς τα σύγχρονα Μέσα Επικοινωνίας έχουν επηρεάσει σημαντικά αφού επικυριαρχούν στην καθημερινότητα και των μικρών παιδιών. Αναρωτήθηκα με ποιον τρόπο θα μπορούσα να κάνω το μάθημα στην τάξη πιο ελκυστικό. Το “κλειδί” εν τέλει ήταν η εφαρμογή της βιωματικής μάθησης μέσα από τις Τέχνες.

► Σε ποια μαθήματα απαντάται και δίνει λύσεις η μέθοδος της βιωματικής μάθησης;

Κορίνα Θάνου: Σε πολλά κλασικά μαθήματα, όπως την Γλώσσα, τα Μαθηματικά, την Γεωμετρία, για τη διδασκαλία της Ιστορίας, ακόμη και στα Θρησκευτικά. Θεωρώ ότι οι Τέχνες αποδίδουν τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά οφέλη καθώς τα παιδιά γίνονται δημιουργικά, κεντρίζουν την Φαντασία τους και σαφώς εμπλουτίζουν πνευματικά την ποιότητα ζωής τους. Τους δίνεται η ευκαιρία να βιώσουν τη χαρά της δημιουργίας, ενώ αναπτύσσουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους σκέψης και κρίσης.

► Πώς εξέλαβαν την νέα μέθοδο διδασκαλίας;

Κορίνα Θάνου: Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, αρκεί να σας πω ότι όταν χρειάστηκε για κάποιους πίνακες ζωγραφικής να αποστηθίσουν μέσα σε μια μέρα πληροφορίες, έμαθαν τα πάντα καθώς όλα τα παιδιά ήρθαν πολύ καλά διαβασμένα. Ενδεικτικά αναφέρω πως παρουσιάσαμε ένα μάθημα μέ video χρησιμοποιώντας ένα κινητό και ένα μικρόφωνο. Τους άρεσε τόσο πολύ η ιδέα να είναι τα ίδια οι παρουσιαστές που ακόμη και σήμερα μετά από πολύ καιρό θυμούνται όλες τις λεπτομέρειες της εργασίας.

► Μπορείτε να μας δώσετε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα;

Κορίνα Θάνου: Μια φορά παρουσιάσαμε τη Ζωή και τα Πάθη του Ιησού μέσα από διάφορους πίνακες. Εκκινήσαμε από τη βάπτιση και καταλήξαμε στην Ανάσταση. Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας στο Πόρτοχελι. Βερρόκκιο, Μποτιτσέλι, Ελ Γκρέκο, Νταλί και άλλοι μεγάλοι ζωγράφοι. Τα παιδιά έμαθαν τι απεικονίζει το κάθε έργο και πραγματικά εκστασιάστηκαν ακολουθώντας όλη τη διαδικασία, σαν να ζούσαν από κοντά τα πάντα, καθώς προχώρησαν σε τρομερές αναλύσεις με τη βοήθεια και τα ερεθίσματα της συγκεκριμένης μεθόδου.

► Στα Μαθηματικά, επί παραδείγματι στη Γεωμετρία τι κάνατε;

Κορίνα Θάνου: Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε προσωπογραφίες με βάση το πρότυπο του Πικάσο ο οποίος έχει δημιουργήσει εμβληματικά γεωμετρικά σχήματα μέσα στους διάσημους πίνακες του. Ακολουθήσαμε μια διαδικασία σε μορφή παιχνιδιού, Ρίχναμε κάθε φορά ένα ζάρι το οποίο είχε διαφορετικά μάτια και πρόσωπα που αντιστοιχούσαν σε αυτά που χρησιμοποιούσε ο εν λόγω ζωγράφος. Τα παιδιά καλούνταν ανάλογα με τον αριθμό που τους τύχαινε να φτιάξουν το αντίστοιχο πρόσωπο, μετά το κάθε μάτι κλπ…

► Ξεχωρίσατε ορισμένα παιδιά τα οποία εκδήλωσαν κάποια ιδιαίτερη έφεση στις ανωτέρω δράσεις;

Κορίνα Θάνου: Όχι και τα δεκαεννέα παιδιά της τάξης μου, 5ης δημοτικού ήταν υπέροχα. Μάλιστα υπάρχει και ένας μαθητής μου που δεν μιλάει Ελληνικά και όμως ανταποκρίθηκε άριστα.

► Ποιες είναι οι εντυπώσεις και οι προσδοκίες των μαθητών;

Κορίνα Θάνου: Περιμένουν πώς και πώς να επαναλάβουμε την βιωματική μάθηση. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόση δίψα για νέες γνώσεις τους διακατέχει πλέον.

► Μέσα από τη δική σας οπτική εκτιμάτε ότι η “παρτίδα μπορεί να σωθεί”; Δηλαδή οι Τέχνες μπορούν ως εφαρμογή διδασκαλίας να αποτελέσουν ανάχωμα στην επικυριαρχία της ρηχότητας που διέπει ως επί το πλείστον την τεχνολογία;

Κορίνα Θάνου: Νομίζω πως μπορεί να σωθεί, αρκεί να εντάξουμε την Τέχνη σε όσο περισσότερα μαθήματα γίνεται. Μιλώντας ως μητέρα δύο παιδιών που διανύουν την εφηβεία αλλά και ως δασκάλα εδώ και είκοσι ένα χρόνια, ο τρόπος που τα παιδιά χρησιμοποιούν την τεχνολογία δεν τους δίνει ουσιαστικούς διαύλους επικοινωνίας, περισσότερο θα ισχυριζόμουν πως τα αποξενώνει. Είναι απίστευτη η αλληλεγγύη που επέδειξαν όταν το ένα παιδί θαύμαζε τον πίνακα του άλλου και το πως λειτουργούσαν με οδηγό το ομαδικό πνεύμα. Θεωρώ πως μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία τα παιδιά αναπτύσσουν και κοινωνικές δεξιότητες οι οποίες θα τους χρησιμεύσουν σε όλα τα πεδία της ζωής τους.

► Τι να περιμένουμε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;

Κορίνα Θάνου: Με τη βοήθεια και την ανιδιοτελή προσφορά του εικαστικού “Πορτοχελιωτη” Σπύρου Πασαλάρη θα μάθουμε για τον τόπο μας, το οποίο θα τον γνωρίσουμε μέσα από πίνακες του ζωγράφου ο οποίος ως γνωστόν λατρεύει την περιοχή.

Ακολουθήστε την Ενημέρωση Πελοποννήσου στη σελίδα μας στο Facebook

Στην ομάδα και στις ειδήσεις της Google News

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταίες ειδήσεις

Περισσοτερα