
“Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο”. Τούτη η λαϊκή παροιμία απαντά στους καιρούς μας ουκ ολίγες εφαρμογές. Οι πολλές και καλές δουλειές για όλους αλλά και η πολυθρύλητη ανάπτυξη μετά της ευημερίας κοσμούν τελικά τις ρωμαϊκές καλένδες. Η “ωμή” πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική και αγγίζει αρνητικά ακόμη και τον Τουρισμό δίνοντας συνεπώς ένα σκληρό ράπισμα στην “ραχοκοκκαλιά” της Ελληνικής Οικονομίας. Παρά την πλασματική σε πολλές περιπτώσεις εικόνα στην οποία εστιάζουν τα Συστημικά Μέσα Επικοινωνίας η αλήθεια αναδεικνύεται από τις ακόλουθες τοποθετήσεις τεσσάρων πολύπειρων ιδιοκτητών γνωστών μαγαζιών εστίασης που δραστηριοποιούνται στην δημοφιλή πόλη του Ναυπλίου.
Γιώργος Τσιώλης (Όμορφο ταβερνάκι).

Η εφετινή είναι μια αρκετά περίεργη χρονιά. Δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το 2019, θα έλεγα ότι είμαστε λίγο καλύτερη από την σεζόν του πρώτου lock down το 2020. Οι Έλληνες μειώθηκαν ως επισκέπτες από το Ναύπλιο διότι εφέτος με το άνοιγμα δούλεψαν τα νησιά και όχι τόσο η ηπειρωτική χώρα, κάτι που λειτούργησε αντίθετα πέρσι και πρόπερσι λόγω των περιοριστικών μέτρων. Γενικά η Τουριστική κίνηση στα εστιατόρια είναι πεσμένη με τους Έλληνες να υπολογίζουν αυστηρά λόγω αυξημένου κόστους στις πρώτες ύλες τις παραγγελίες τους. Εκεί που μια παρέα ή οικογένεια τετραμελής θα ζητούσε τρία πιάτα με ορεκτικά τώρα παραγγέλνει δύο. Το ίδιο ισχύει και για τους ξένους επισκέπτες. Όσο για τον χειμώνα, δεδομένου ότι ήδη τα ΜΜΕ μας προετοιμάζουν για κάτι… Θα δείξει. Σίγουρα αναμένεται δύσκολος και ιδιαίτερος από όλες τις απόψεις….
Μανώλης Λαμπρόπουλος (Σαβούρας)

“Οι Έλληνες σε σύγκριση με την περσινή χρονιά εξαφανίστηκαν. Και δεν αναφέρομαι στον όγκο της επισκέψιμότητας αλλά στο ποσοστό της αγοραστικής τους δύναμης. Τριάντα τοις εκατό τουλάχιστον μείον. Τους βλέπουμε ως διερχόμενους, δεν σταματάνε. Αρκεί να διαπιστώσετε πόσο πολύ δούλεψαν τα σούπερμάρκετ. Προτιμούν τα φθηνά πακέτα στη σίτιση τους και είναι λογικό με τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες. Μπορώ να σας πω ότι το Ναύπλιο θα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα στο σύνολο της καφεστίασης αν στηριζόταν κατά κύριο λόγο εφέτος στους Έλληνες. Την παρτίδα τη σώζουν μέχρι στιγμής οι ξένοι. Ο χειμώνας προμηνύεται πολύ σκληρός για την καφεστίασης της πόλης μας ίσως ο χειρότερος των τελευταίων τριάντα ετών με βάση τις ενδείξεις και τα μηνύματα που λαμβάνουμε. Σίγουρα θα υπάρξουν εκδρομές αλλά χαμηλού προϋπολογισμού και πιο αραιές…
Κώστας Χουντάλας (Φανάρια):

Οι Έλληνες δεν παίζουν στην αγορά πλέον. Η Τουριστική κίνηση εφέτος είναι μειωμένη να μην πω και τριάντα τοις εκατό, Η κρίση στην Γερμανία, στην Ιταλία και στη Γαλλία έχει αντίκτυπο και σε εμάς. Εκτιμώ ότι οι Έλληνες έχουν ακόμη αποθεματικά τουλάχιστον αυτοί που μπορούν ακόμη να εκδράμουν για λίγες μέρες και θα σας το τεκμηριώσω. Έχουμε πολλές περιπτώσεις που επιλέγουν να φάνε την μοσχαρίσια ως “Ταλιάτα” μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει το ψώνιο του και να την ακριβοπληρώσει. Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος και προβλέπω να μένουν κλειστά τις περισσότερες καθημερινές αρκετά καταστήματα του κλάδου μας…
Δημήτρης Μπακρυσιώρης: (Το Στέκι του Δήμητρη):

Υπήρξε μια κινητικότητα, αλλά έχει συρρικνωθεί τόσο η ωφέλιμη σεζόν που δεν έφερε το επιθυμητό αντιστάθμισμα στην αγορά. Οι Έλληνες συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές έχουν μειωθεί αλλά κυρίως έχει ασθενήσει η αγοραστική τους δύναμη. Αναμφισβήτητα θα διανύσουμε έναν μακρύ και δύσκολο χειμώνα και εδώ στο Ναύπλιο.